قرائتی و انتقاد از وضعییت روحانیت

محسن قرائتی در دیدار با احزاب سیاسی کرمان با بیان این موضوع که بسیاری از افراد نسل جدید دیگر آن طورکه باید به روحانیون و انقلابیون علاقه‌ای ندارند، گفت باید در رفتار خود تجدیدنظر کنیم.
قرائتی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از افراد دیندار امروز به مسائل دنیوی آلوده شده‌اند، اظهار داشت دیر یا زود پرده‌ها کنار می‌روند و مشخص می‌شود که دست همه خالی است. آقای قرائتی در ادامه اظهارات گفت بسیاری از این افراد نمی‌توانند زیاد بر مردم تاثیرگذار باشند. وی در بخش دیگری از اظهاراتش با انتقاد از حملات بی‌رحمانه‌‌ی برخی از افراد گفت حتی خداوند هم هنگام انتقاد از شراب، منافع آن را هم می‌گوید. رئیس اقامه‌ی نماز کشور در ادامه سخنانش از اختلاط امور سیاسی با مسائل عمومی و اخلاقی انتقاد کرد و گفت اگر کسی دارای خط سیاسی متفاوتی باشد، به این معنی نیست که او فاسق هم است.
قرائتی افزود با بسیاری از افراد نسل جدید دیگر آن گونه که باید علاقه‌ای به ما ندارد و باید مدنظر داشت که ایمان و عمل و صالح باعث محبوبیت افراد می‌شود، لذا باید در رفتار خود تجدید نظر کنیم.
اظهارات قرائتی در خصوص بی‌علاقگی جوانان به روحانیون در حالی ابراز می‌شود که رفتارهای نادرست جمهوری اسلامی در مواجهه با مسائل اجتماعی موجب شده تا نه تنها جوانان از روحانیون رویگردان شوند بلکه بسیاری از جوانان و هم گروههایی از جامعه، حتی از دین هم روی گردان شوند رفتارهای نادرست افراد و مرتکب شدن بسیاری از بی‌اخلاقی‌ها به نام دین، موجب شده است تا مردم و جوانان همه‌ی اینها را از نگاه دین ببینند