نتانیاهو وهشدار به ایران برای مقابله نظامی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائيل روز پنج‌شنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه خط قرمز اسرائیل بقای اسرائیل است، اظهار داشت در صورت عبور حکومت ایران از این خط قرمز، اسرائیل آماده است تا به اهدافی در داخل خاک ایران حمله کند.
به گزارش رسانه ها ،نخست وزیر اسرائیل همچنین با بیان این موضوع که ایران خواستار نابودی دولت یهود است اظهار داشت اسرائیل هرچه لازم باشد برای حفاظت از اسرائیل در برابر ایران انجام خواهد داد. وی ایران را خطرناک‌ترین تهدید علیه بقای اسرائیل دانست و افزود هیچ گزینه‌ای برای دفاع از اسرائيل مردود نیست.
نخست وزیر اسرائیل همچنین با تاکید بر اهمیت نقش و موقعیت اساسی عربستان در صحنه سیاست خاورمیانه، خاطرنشان کرد بی‌ثباتی در عربستان به بی‌ثبات در همه جهان خواهد انجامید.
گرچه کارشناسان وقوع حمله نظامی مستقیم بین ایران و اسرائیل را گزینه‌ای نامحتمل می‌دانند، اما این اولین بار نیست که اسرائیل ایران را تهدید به حمله نطامی می‌کند. در مقابل این تهدیدها، مقام‌های نظامی و سپاه نیز در ایران با هشدار نسبت به مقابله به مثل علیه اسرائیل همواره هشدار داده‌اند که اسرائیل از تهدید ایران ب حمله نظامی پشیمان خواهد شد.
ایران همواره نابودی اسرائیل و احقاق حقوق مردم فلسطین را به عنوان مهم‌ترین اولویت خود مطرح کرده و در عین حال، تاکید کرده است تا نابودی اسرائیل زمان زیادی باقی نمانده است.