واکنش فرذند کروبی در خصوص رفع حصر

محمدحسین کروبی فرزند مهدی کروبی در واکنش به اظهارات مجتبی ذوالنوری در این خصوص که محصورین در آستانه عذرخواهی بودند،‌اظهارات وی را ناجوانمردانه خوانده و گفته است اقای ذوالنور به واسطه دیدار با کروبی بهتر از هرکس می‌داند که آقای کروبی با چه ادبیاتی صحبت کرده است.
فرزند مهدی کروبی گفته است لحن آقای کروبی در دیدار با آقای ذوالنوری به قدری تند بوده که وی معتقد است چنانچه اظهارات آقای کروبی به مسئولان انتقال پیدا کرده باشد، حتی اگر هم یک درصد بنا به رفع حصر بوده باشد این اتفاق نیفتاده است و بر خلاف اظهارات آقای ذوالنور آقای کروبی هیچ اظهاراتی در خصوص آمادگی برای عذرخواهی ابراز نکرده‌اند. وی در عین حال بر خلاف ادعاهای آقای ذوالنور در خصوص تاثیر نامه‌نگاری‌های مهدی کروبی در توقف فرایند رفع حصر گفته است هیچگاه بحث رفع حصر به صورت جدی مطرح نبوده است. محمدحسین کروبی همچنین گفته است اگر نامه‌های آقای کروبی موجب کند شدن روند رفع حصر شده است، چرا حصر آقای مهندس موسوی و خانم دکتر رهنورد برداشته نشده است.
فرزند مهدی کروبی همچنین با اشاره به خبرهای منتشرشده از جلسات خصوصی، اظهار داشته است موضوع رفع حصر هیچگاه به صورت جدی در میان مقامات عالیرتبه نظام و شورای عالی امنیت ملی که مسئول پیگیری این موضوع شده، مطرح نشده است.
محمدحسین کروبی اظهارات گاه و بیگاه برخی از مسئولان در خصوص رفع قریب‌الوقوع حصر را ناشی از خوش‌بینی مسئولان دانسته و گفته است موضوع ربطی به تصمیم مقام‌های عالی‌رتبه نظام ندارد.
فرزند کروبی همچنین اظهارات ذوالنور در خصوص تلاش اصلاح طلبان برای باقی ماندن حصر را نیز خلاف واقع دانسته و گفته است بر عکس، رفع حصر موجب حیات دوباره جریان اصلاح‌طلبی خواهد شد.
محمدحسین کروبی همچنین گفته است تنها گشایشی که در رفع حصر ایجاد شده است ارتباط اقوام درجه یک با آنها است و ارتباط آنها با بیرون همچنان به طور کامل قطع است.
وی همچنین تاکید کرده است رفع حصر صورت نخواهد گرفت. و رفع حصر تنها در صورتی رخ خواهد داد که شرایط داخلی یا جهانی تغییراتی بنیادی کند که نظام حاضر به رفع حصر باشد.

با توجه به برخورد نظام با موضوع رفع حصر و قرار دادن موضوع حصر به حاشیه‌ای‌ترین موضوع سیاسی کشور یکی از دلایلی است که بسیاری از تحلیل‌گران با استناد به آن و در تایید اظهارات ذوالنوری و محمدحسین کروبی، ادعا می‌کنند نظام تصمیمی برای رفع حصر ندارد.همانگونه که مهدی کروبی هم پیش از این گفته بود، مرگ تنها موضوعی است که می‌تواند در مساله حصر گشایشی ایجاد کند.