جواد لاریجانی و توصیف فتنه جدید

محمد جوادلاریجانی معاون بین الملل قوه ی قضاییه شامگاه یکشنبه در جمع فعالان فرهنگی کرمان در تکیه ی میدان قلعه شهر،به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران گفت همه ی مدیران دولتی باید بدانند اگر غیر کارآمد عمل کنند ، در تیم دشمن هستند .او خاطر نشان کرد بعضی ها دشمنی آمریکا را سطحی می دانند، حقیقت دشمنی آمریکا را باید تبیین کنیم که بصیرت نیاز دارد.
او پس از اینکه در نطق خود به مسایل و مشکلاتی که مردم امروزه روز با آنها مواجه هستند و سختی هایی که شاهد آن است به مسئله ی حقوق بشر پرداخت.لاریجانی مسئله حقوق بشر را یک پرچم تلقی کرد که غرب به رهبری آمریکا بر علیه اسلام بلند کرده است و کسانی مدعی حقوق بشر شدند که سر تا پا جنایت هستند و ما باید این پرچم غرب را بشناسیم.
لاریجانی افزود آن‌هایی که می‌گویند “مرگ بر آمریکا” نگویید، دشمنی آمریکا را خوب بررسی نکرده‌اند. انقلاب اسلامی ایران چهل سال پیش پیروز شد و یک حادثه عظیم تاریخی بود.محمد جواد لاریجانی در ادامه اما به موضوع برجام اشاره کرد و با ابراز تاسف گفت متاسفانه دولتمردان ما در برجام اشتباه کردند چرا که دشمن از توان هسته‌ای و دستیابی ما به علم هسته‌ای نگران شده بود .برجام امروز یک غل و زنجیر شده بر پای توانمندی‌های جوانان هسته‌ای ایران و به یاری خدا این غل و زنجیر کنده خواهد شد.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه ی قضاییه با بیان اینکه امروز یک فتنه اقتصادی تمام عیار داریم که بر افت کارآمدی شدید در کشور سوار شده است تاکید کرد “این فتنه مشابه فتنه سال ۸۸ است، اما با این تفاوت که در فتنه ۸۸ مردم را به خیابان‌ها کشاندند، اما در فتنه جدید اساس بر این گذاشته شد که مردم نان و آب بخواهند و با تحریم اقتصادی و فشار بر مردم آن‌ها را وادار به حضور در خیابان‌ها کنند. فتنه جدید را به یاری خدا ابتر خواهیم کرد و قوه قضائیه توفیقات خوبی در این زمینه داشته است .اخیرا تعدادی از مفسدان اقتصادی به‌سزای عمل خود رسیدند.
لاریجانی در پایان دوباره به موضوع فتنه اشاره کرد و گفت :”دشمن در فتنه سال ۸۸ شکست سنگینی خورد و بعد برای این شکست خود تحلیل‌های زیادی آورد . شجاعت رهبری، بصیرت مردم و عمل خوب نیرو‌های نظامی از جمله سپاه و قضایی از جمله تحلیل‌های دشمن در شکست خودشان در فتنه ۸۸ است. دشمن به‌دنبال احیای منافقین در کشور است و منافقین با داعشی‌ها هیچ فرقی ندارند و فقط ریش ندارند . منافقین هزاران نفر از مردم کشور ما را ترور کردند.
لاریجانی که خود این سخنان رابیان میکند در مذاکره خصوصی با نیک براون مدیر کل وزار خارجه انگلستان در سال 1375 گفته بود که اگر خاتمی به قدرت برسد روند ضد غرب در ایران احیا میشود ولی اگر گروه ناطق نوری که او نماینده وی بود به قدرت برسد روابط با غرب بهبود خواهد یافت . گفتنی است اظهارات لاریجانی در باره مجاهدین خلق نیز بی پایه است چه اخیرا سخنگوی وزارتخارجه آمریکا بطور رسمی اعلام کرد مجاهدین هیچ پایگاهی در ایران ندارند و آمریکا قصد پشتیبانی از آنها را ندارد