رحیم پور ازغدی و ضرورت فعالیت جهادی به جای فعالیت بوروکراتیک

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عصر روز پنج شنبه در گردهمایی بزرگ بسیجیان که به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو برگزار شده ، حضور دانشجویانی با تیپ مردمی و مکتبی را در کشور بی‌سابقه خوانده و با اشاره به اینکه حضور دانشجویان در میان توده مردم و فعالیت جهادی بی‌سابقه است، اظهار داشته است تیپ‌های روشنفکری این موارد را ارزش نمی‌دانند.
وی همچنین با انتقاد از کسانی که معامله برد – برد را مطرح می‌کنند، ‌اظهار داشته است، معامله برد – برد در زمان تعامل با خودی قابل طرح است، نه در مواجهه با دشمن.وی افزود در نبرد با استکبار برد- برد معنی ندارد.
این عضو شورای انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اظهارات آیت‌الله بهشتی در خصوص دلیل اختلاف نظام اسلامی با دولت موقت اظهار داشت، وی گفته است اختلاف نظام اسلامی با دولت موقت در این است که دولت موقت تاکید دارد تا کارها را بر اساس بوروکراسی دقیق پیش ببرد، در حالی که نظام اسلامی معتقد است در مملکت باید خارج از فرم بوروکراتیک رفتار کرد. بنا به گفته این عضو شورای انقلاب فرهنگی، آیت‌الله بهشتی دولت موقت، دولت کارمندی بوده است نه دولت جهادی. وی گفته است آنها تصور می‌کردند که می‌توانند ملت را معطل نگه دارند تا کارها در وقتش انجام شود.. در حالی که نظام اسلامی در حال ساخت نظام جدیدی است که عناصر نظام قدیم باید کنار گذاشته شوند. اقای ازغدی همچنین گفته است اختلافات امروز در کشور نیز همچنان اختلاف بر سر بهشتی و بازرگان است.
وجود بی‌نظمی ساختاری در اداره جامعه و قاعده گریزی در مدیریت جامعه که از آغاز شکل‌گیری نظام اسلامی در سطوح مختلف دنبال شده است، یکی از چالش‌های اصلی در اداره ساختارهای اجرایی در کشور است. و کسانی امثال پورازغدی نقش عمده ای در هرج و مرج جاری و عدم تحول یک نظام خارج از قاعده به یک دولت مسئول داشته اند . مرحوم ازرگان که از بستر آرمانخواهی ملی با نگاه متسامح به دین رخاسته ود به دنال جایگزینی شعور به جای شعاربود اما حمایت آیت الله خمینی از نگاه یک شورشی ه نظام و دولت مانع از تحقق آرزوهای ازرگان و یارانش شد و سی سال پس از او هنوز محور امورد گرد شعار میگردد و ملوک الطوائف روز بروز دست بالاتری در کشوئر پیدا میکند