ایران در رسانه های جهان جمعه ۲۷ مهر

نشنال: آشوبگران توئیتری ایرانی در پشت مجادله اتمی اسرائیل و پاکستان بودند

روزنامه نشنال می‌نویسد یک گروه از آشوبگران توئیتری ایرانی که از سوی حکومت جمهوری اسلامی تشکیل شده بوده‌اند با ارسال توئیت‌های دروغین و هدفمند باعث یک اختلاف و مجادله دیپلماتیک میان اسرائیل و پاکستان بوده‌اند.

به گفته نشنال، شدت این اختلاف دیپلماتیک تا حدی بوده است که وزیر پیشین دفاع پاکستان خاوجه محمد آصف حتی گول این پیام‌های توئیتری دروغین و ساختگی را خورده بوده و اسرائیل را به یک واکنش تلافی‌جویانه اتمی تهدید کرده بوده است.

انتشار این خبر پس از آن صورت می‌گیرد که توئیتر در هفته جاری اطلاعات مربوط به 10 میلیون توئیت از حساب کاربرانی را منتشر کرده است که از طرف دولت‌های ایران و روسیه به‌عنوان «ترولر» (آشوبگر سایبری) معرفی می‌شوند.

‘ترولرها’ (Trollers) افرادی هستند که با باز کردن حساب‌های ساختگی در روی شبکه‌های اجتماعی به بحث‌های دروغین، شایعات و اخبار گمراه‌کننده دامن می‌زنند و آنها را به‌عنوان ‘ اطلاعات دست اول’ منتشر می‌کنند، اما در پشت این فعالیت‌ها اهداف مشخص خود را دنبال می‌کنند.

به گفته توئیتر، 770 حساب کاربری از میان این میلیون‌ها حساب تقلبی افشاءشده به‌مدت 6 سال در اختیار حکومت ایران و سازمان‌های امنیتی آن بوده است و آنها با ارسال بیش از 230/000 توئیت و پیام دروغین به وبسایت خبری awdnews.com مواضع رژیم ایران را در محکومیت عربستان سعودی، اسرائیل و دفاع از مردم فلسطین تبلیغ می‌کرده‌اند.

https://www.thenational.ae/world/mena/iranian-trolling-operation-blamed-for-nuclear-spat-1.782125

پی جی میدیا: انتقاد نیکی هیلی از پرورش کودک‌سربازان در ایران

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل آموزش و پرورش کودک‌سربازان در جمهوری اسلامی توسط سپاه پاسداران برای پیوستن به این نیروی نظامی را شدیداً محکوم کرده است.

به گزارش پی جی میدیا در آمریکا، نیکی هیلی روز گذشته در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل گفته است: «ایران روز 30 اکتبر را به‌عنوان روز بسیج دانش‌آموزان جشن می‌گیرد. آنها چه چیزی را جشن می‌گیرند؟ این روزی است است که در طی جنگ ایران و عراق یک پسربچه 13 ساله با بستن کمربند نارنجک به دورش، خود را به زیر یک تانک عراقی انداخت.

نام او حسین فهمیده بود. مرگ کودک سربازانی نظیر حسین یکی از صحنه‌های وحشتناک جنگ ایران و عراق بود. ایران کودکان را با یک کلید پلاستیکی که به دور گردنشان آویزان شده بود و روی آن نوشته شده بود «به‌سوی بهشت» به جبهه‌های این جنگ می‌فرستادند. از کودکان ایرانی به‌عنوان گوشت دم توپ برای پاس کردن به زمین‌های مین‌گذاری‌شده استفاده می‌شد.»

نیکی هیلی آنگاه به اوضاع کنونی ایران پرداخته و اضافه کرده است:

«برخی از جامعه بین‌المللی هنوز فکر می‌کنند رژیم ایران ممکن است به‌عنوان یک بازیگر مسئول در میان کشورها عمل کند یا بتواند با قوانین جوامع متمدن همخوانی داشته باشد اما این رژیم هنوز کودکان را برای کشته شدن در خارج از مرزهای ایران تربیت می‌کند.»

https://pjmedia.com/news-and-politics/crony-terrorism-fueling-irans-use-of-child-soldiers-haley-tells-security-council/

نشنال اینترست: آیا ایران نگران فروش بمب‌افکن‌های B-52 به اسرائیل است؟

خبرگزاری نشنال اینترست می‌نویسد احتمال فروش بمب‌افکن‌های B-52 آمریکا به اسرائیل مانند کابوسی برای حکومت ایران است.

در گزارش نشنال اینترست آمده است: «در آوریل سال 2014 ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا دیوید دپتولا همراه با مایکل ماکوفسکی از انستیتوی یهودی امور امنیت ملی در اسرائیل در یک سرمقاله در روزنامه وال استریت ژورنال بحث کرده بودند که ایالات متحده آمریکا می‌بایستی یک‌دوجین از بمب‌افکن‌های B-52 خود را در اختیار اسرائیل قرار بدهد.

به گفته آنها، این بمب‌افکن‌ها همچنین می‌بایستی به بمب‌های ویژه برای نابود کردن تسهیلات نظامی زیرزمینی نیز مجهز باشد. آنها مشخصاً در مورد تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی ایران صحبت می‌کردند.

این ایده‌ای ساده‌لوحانه بود که بخت انجام آن تقریباً صفر به‌نظر می‌رسید.

ممکن است حتی خود دپتولا و ماکوفسکی هم حرف خود را جدّی نگرفته بودند.

ایران دارای یک دفاع ضدهوایی نسبتاً پیچیده است که به موشک‌های بزرگ هدایت‌شونده زمین به‌هوا مجهز هستند و می‌توانند برای هر بمب‌افکنی مخاطره‌آمیز و نابودکننده باشند. اما اسرائیل باید به‌اندازه کافی ابله باشد که تقاضای این بمب‌افکن‌ها را از آمریکا بکند.

بنابراین افسران بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و همچنین فرماندهان شاغل آنها وظیفه دارند که چنین ایده‌های بیموردی که راه به‌جایی نمی‌برد تکرار نکنند. زیرا بحث‌های آنها در رسانه‌های عمومی می‌تواند مردم را به این تردید بیاندازد که شاید حرف‌های آنها جدّی هستند.»

https://nationalinterest.org/blog/buzz/irans-worst-nightmare-what-if-america-sold-israel-b-52-bombers-33756

اسپوتنیک: پرواز پهپادهای ایران بر فراز ناوهای آمریکا امری عادی شده است

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی می‌نویسد این روزها پرواز پهپادهای جاسوسی ایران بر فراز ناوهای جنگی آمریکا در آب‌های خلیج فارس امری عادی و روزمره شده است.

اسپوتنیک می‌نویسد: «روزمرِگی پرواز این پهپادهای جاسوسی فرماندهان نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا را مجبور ساخته است تا نوع عملیات گشت‌زنی خود در آب‌های خلیج فارس را تغییر بدهند.»

جک کیلمان کاپیتان نیروی دریایی آمریکا می‌گوید: «قایق‌های تندرو و کوچک و پهپادهای جاسوسی ایرانی‌ها قطعاً روی فعالیت‌های ناوگان ما فعالیت‌های تجسّسی دارند.»

به گزارش اخبار انستیتوی نیروی دریایی آمریکا، افسران این انستیتو می‌گویند که حضور پهپادهای ایرانی در آب‌های خلیج فارس بخشی از ‘خوشامدگویی معمول’ به کشتی‌های جنگی آمریکاست که وارد آن می‌شوند.

با این حال فرماندهان نیروی دریایی می‌گویند سیستم‌های مراقبتی آنها به‌طور دائم فعالیت قایق‌ها و پهپادهای ایرانی را پایش و دنبال می‌کنند.

کاپیتان جک کیلمان می‌گوید: «ما برای مقابله با پهپادهای ایرانی دوره دیده و آمادگی کامل داریم. حضور آنها بر بالای کشتی‌های جنگی ما چندان شگفت‌آور نیست. با این حال افزایش فعالیت‌های روزمره آنها اندکی عملیات ما را دچار پیچ و خم کرده است.»

https://sputniknews.com/military/201810181068978898-iranian-spy-drones-common-us-ships-gulf/