اظهارات خامنه‌ای در دیدار با نخبگان

خامنه‌ای رهبر رژیم ایران روز چهارشنبه در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر علمی، این نخبگان را عامل موثر بر برنامه‌ریزی صحیح برای آینده کشور دانست و بر ضرورت به کارگیری نظام از این گنجینه نیروی انسانی تاکید کرد.
وی گفت امروز مهم‌ترین هدف دشمن تصویرسازی غلط، منفی و ناامیدکننده از اوضاع ایران است. خامنه‌ای با تاکید بر اینکه باید بهره‌مندی از نخبگان در برنامه‌ریزی برای مسائل کشور ‌ارتقاء یابد و از دیدگاه‌های آنان در بخش‌های مختلف از جمله نفت، استفاده و برای تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد مستقل و دانش‌پایه و اقتصاد مقاومتی، برنامه ریزی شود،‌.خامنه‌ای گفت جوانان باید با مطالعه تاریخ، از دوران ۲۰۰ ساله قبل از پیروزی انقلاب و عقب ماندگی کشور در دوران قاجار و پهلوی، مطلع شوند و قدر دوران کنونی را بدانند.
وی همچنین با اشاره با تأسیس دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه کشور در سال ۱۳۱۳، گفت در این چهل و چهارسال تا پیروزی انقلاب تا سال ۱۳۵۷، تعداد دانشجویان کل کشور، ۱۵۰ هزار نفر بوده، در حالی که اکنون چهل سال پس از پیروزی انقلاب، تعداد دانشجویان کشور بیش از چهار میلیون نفر شده است.رهبر رژیم ایران با مغلطه بدون اشاره به جمعیت ایران و وضعیت کشور و اصلاحات زیر بنائی در دوران پهلوی ، و رشد دورقمی در دهه پنجاه شمسی ، مدعی شد در پرتو رهبری های او امروز ایران به جایگاه رفیع علمی و پیشرفت رسیده است . این گفته ها حتی به گوش طرفداران و وابستگان حاکمیت بسیار سنگین بود .
خامنه‌ای در ادامه مقایسه دوران پهلوی با جمهوری اسلامی، گفت ایران در زمان پهلوی از نظر علمی بسیار عقب‌مانده‌ بوده و سهم ایران از تولید علم

جهانی تنها دو دهم درصد بوده که پس از انقلاب به دو درصد افزایش یافته است.
وی همچنین تاکید کرد نخبگان نباید در فضای تخصصی خود غرق شوند و به مسائل جامعه مثل استقلال، عدالت، پیشرفت و آسیب‌های اجتماعی بی‌اعتنا باشد.
خامنه‌ای با توصیه به ارتباط علمی با کشورهایی که در مسیر رشد جهشی قرار دارند، و با بیان این موضوع که این کشورها عمدتاً در آسیا هستند، توصیه کرد برای پیشرفت، باید نگاه کشور به شرق باشد نه به غرب. وی افزود نتیجه نگاه به غرب و اروپا جز منت کشیدن و کوچک شدن فایده‌ای ندارد.آقای خامنه ای که با سیاستهای پر از خطایش ایران را در انزوا قرار داده و راهع تبادل علمی را با سرزمین علم یعنی ایالات متحده بسته است براین گمان است که ساخت و مونتاژ تعدادی موشک دلیل بر پیشرفت علمی است و ساختن جاده برای حزب الله و برپائی بارگاه برای امامزاده های مجعول ، جایگاه ویژهای برای او تضمین خواهد کرد در حالی با مقایسه دوران جمهوری اسلامی با دوران پهلوی، کشور در‌ دوران پهلوی را عقب‌مانده توصیف می‌کند که بنا به گفته‌ی کارشناسان و همه پیشرفتهای دوره جدید بیشتر بر پایه زیرساخت‌هایی است که در دوران پهلوی در کشور ایجاد شده‌اند.
استناد آقای خامنه‌ای به افزایش نجومی تعداد دانشجو نسبت به دوران پهلوی،‌ به عنوان یکی از امتیازات دوران جمهوری اسلامی در حالی عنوان می‌شود که متخصصان افزایش میلیونی کمیت دانشجویان را یکی از آسیب‌های جدی حوزه آموزش عالی عنوان می‌کنند و آن را در مقایسه با کیفیت علمی در دوران پهلوی، یکی از مشکلات جدی علمی و آموزشی در کشور می‌دانند.
تعداد دانشگاه‌ها در دوران جهموری اسلامی و به ویژه در دو دهه اخیر افزایش قابل توجهی یافته و به شدت به افت کیفیت آموزش عالی و کیفیت علمی دانش‌آموخته‌ها لطمه زده است. میزان بالای تقلب در حوزه تدوین و تالیف کتاب و مقاله، از جمله موضوعاتی است که به شدت مورد انتقاد قرار دارد.