سرانجام FTAF

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه شورای نگهبان در روز چهارشنبه گفت درباره FATF معیار شورای نگهبان شرع مقدس و قانون است. وی ابراز امیدواری کرد نتیجه عملکرد شورای نگهبان به نفع اسلام و انقلاب و تضمین کننده عزت کشور باشد.
در پی اظهارات احمد جنتی، برخی تحلیل‌گران اظهار می‌دارند با توجه به ابراز امیدواری رئیس شورای نگهبان در خصوص عمل بر اساس موازین شرع، این گونه بر می‌‌آید که شورای نگهبان لایحه را تصویب خواهد کرد.
این در حالی است که موج تهدیدها علیه همه افرادی که به نحوی با تصویب لایحه در ارتباط هستند، ادامه دارد.
بر اساس اظهارات عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران در مجلس، پس از ارسال لایحه به شورای نگهبان، پیامک‌های تهدیدآمیز برای اعضای شورا هم ارسال می‌شود. پیش از این کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفته بود تهدیدکننده‌ها جرات نخواهند کرد اعضای شورا را در خصوص لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با کمک مالی به تروریسم تهدید کند.
در همین حال، ابراهیمیان یکی از اعضای شورای نگهبان هم گفته است کسی وی را تهدید نکرده و جرات هم نخواهد داشت که او را تهدید کند.
پیش از این فرد ارسال کننده پیامک‌های تهدیدآمیز به اعضای مجلس شورای اسلامی، که از اعضای نزدیک به جبهه پایداری است، به صراحت از اقدام خود دفاع کرده و گفته بود برای دفاع از کیان اسلام، ترسی ندارد که به عنوان ارسال کننده پیامک‌ها شناخته شود.
بنا بر اظهارات کدخدایی دبیر شورای نگهبان، جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، دکتر ظریف وزیر امور خارجه و عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و حسین علی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، روز چهارشنبه در اولین جلسه بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم حضور پیدا کرده و علاوه بر ارائه توضیحاتی درباره چند و چون لایحه، به سوالات اعضای شورای نگهبان نیز در خصوص این لایحه پاسخ داده‌اند.
مخالفان تصویب لایحه، موافقان را به خیانت متهم کرده و بارها گفته‌اند اقدام به تصویب لایحه ایران را به دست‌نشانده غرب تبدیل خواهد کرد.
مخالفان تصویب لایحه برای پیشبرد هدف خود در ایجاد جو روانی برای عدم تصویب لایحه از انتشارات شایعه نیز ابایی ندارند وبارها اظهاراتی را از قول برخی علما در خصوص لایحه منتشر کرده‌اند که بعدا از طرف این آقایان تکذیب شده است.
دستگاه دیپلماسی کشور تاکید دارد در صورت عدم تصویب نهایی لایحه، ایران به شدت در معرض تهدیدها و فشارهای مضاعفی از طرف غرب قرار خواهد گرفت. عدم تصویب لایحه، از نظر روانی بر جو بازار موثر است و با ایجاد التهاب در بازار، بارها موجب صعود قیمت ارز و طلا و آشفتگی در ثبات بازار شده است.