دادستانی و حضور زنان در ورزشگاه

پس از آنکه پس از سال‌ها درگیری، اعتراض و کمپین‌های مختلف برای حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مستقیم مسابقات، بالاخره تعدادی گزینش‌شده از زنان روز سه‌شنبه توانستند برای تماشای مسابقه بین دو تیم قوتبال ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی حاضر شوند، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور روز چهارشنبه با آسیب‌ خواندن حضور زنان در ورزشگاه آزادی، گفت این رفتار هیچ توجیه شرعی ندارد، و در صورت ادامه دادستانی برخورد خواهد کرد.
وی که این سخنان را مراسم تکریم و معارفه دادستان قزوین ابراز می‌داشت، تاکید کرد علت مخالفت دادستانی با حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مستقیم مسابقه، این است که این کار باعث گناه می‌شود.
وی ابراز داشت حضور زنان در ورزشگاه و تماشای بدن نیمه لخت ورزشکاران مرد، برای زنان یک گناه است. وی افزود بسیاری در صدد هستند تا با انجام این رفتارها حرمت‌شکنی کنند.
دادستان اظهار داشت قوه قضائیه با حریم خصوصی مردم کاری ندارد اما با حرمت‌شکنی در حریم عمومی مساله داردو با ‌آن برخورد خواهد کرد.
وی در عین حل مدیران ارشد نظام را تهدید کرد دادستانی با هر مدیری که بخواهد بستر حضور بانوان در ورزشگاه را فراهم کند برخورد خواهد کرد.
او تاکید کرد در صورت ادامه این رفتار به دادستان تهران دستور خواهد داد که به موضوع ورود کند.
پیش از این روحانیون نسبت به بسیاری از موضوعات واکنش‌های مشابهی داشته‌اند و هرگونه اقدام جدیدی توسط زنان به عنوان حرمت‌شکنی، گناه و خلاف شرع تلقی می‌شود. اما به تدریج افراد تندرو ناگزیر می‌شوند از مواضع پیشین خود کوتاه بیایند و دیدگاه‌های متعادل‌تری در باره حضور زنان در جامعه ابراز کنند، اما این اظهارنظرها و مقاومت‌ها فشار زیادی را به نظام اجتماعی تحمیل می‌کند.