روحانی دردانشگاه تهران

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز یک شنبه با حضور دانشگاه تهران و در مراسم افتتاح سال تحصیلی، مهم‌ترین عامل موفقیت جامعه را امید دانست و با بیان این موضوع که دیدگاه مردم نسبت به اینده زمانی تغییر کرد که هنوز دولت شروع به کار نکرده بود، اظهار داشت موفقیت دولت در آغاز دولت یازدهم نه به خاطر اقدامات دولت، بلکه به دلیل تغییر دیدگاه مردم و امید به آینده جامعه بوده است. روحانی با بیان این موضوع که نقد بیش از حد مفید نیست و اگر در فضای عمومی بیان شود موجب نگرانی و ناراحتی فرد می‌شود گفت اظهارات استادانی که مدام به وی نامه می‌نویسند از کسانی که مصاحبه می‌کنند، مفیدتر است، از استادانی که انتقادات خود در زمینه اقتصادی را به وی اعلام می‌کنند
تشکر کرد و به وی اقتصادی می‌دهند تشکر کرد و این انتقادات را تاثیرگذارتر خواند.رئیس جمهور با اشاره به اینکه نقد باید در شرایطی صورت گیرد که فرد از شرایط کشور اطلاعات کافی داشته باشد، اظهار داشت فردا با اقتصاددان‌هایی که با او گفتگو کرده‌اند دیدار خواهد ئاشت .
روحانی با تایید این موضوع که مردم در شرایط فعلی با مشکلات زیادی روبرو هستند، گفت جامعه نیاز به امید به فردا دارد و با وجود امید بهتر می‌توان از شرایط سخت عبور کرد. وی افزود وضعیت در آینده بلندمدت بهتر خواهد شد.
حسن روحانی بار دیگر با مقصر دانستن امریکا برای مشکلاتی که در کشور وجود دارد، گفت امریکا جنگ روانی به راه انداخته تا از نظام مشروعیت‌زدایی کند.رئیس جمهور ایران با بیان این موضوع که اگر ایران به دنبال امریکا از برجام خارج می‌شد، پرونده ایران به شورای امنیت باز می‌گشت، گفت ایران هر

وقت بخواهد می‌تواند از برجام خارج شود مشکلی برای خروج وجود ندارد، روحانی افزود: در زمینه برجام منفعت ملی ما اهمیت دارد.وی پیروزی در لاهه را یک موفقیت بزرگ برای ایران دانست و آن را دستاورد مهم دیپلمات‌ها و حقوقدانان جوان ایران دانست.
روحانی با تایید وجود مشکلات در کشور، اشکال اصلی را روز نامه‌ها، فضای مجازی و دیگر رسانه‌ها دانست و با اشاره به رویکرد دوگانه رسانه‌ها در پرداختن به ورود و خروج شرکت‌ها پس از برجام به ایران، گفت رسانه‌ها موفقیت‌ها را ناچیز و شکست‌‌ها را بزرگ‌نمایی می‌کنند.حسن روحانی همچنین نامه استادان دانشگاه به وی را بی‌اثر خواند و گفت برای حل مشکل کالا همه باید به دولت کمک کند و دولت به تنهایی قادر به حل مشکل نیست.وگفت همه باید کمک کنند و در راس آن دانشگاهیان قرار دارند.
رئیس جمهوراسلامی ، همچنین با اشاره به اینکه دولت حامی توسعه فضای مجازی است، گفت فضای مجازی با وجود همه خوبی‌هایش مشکلاتی هم ایجاد می‌کند و به شایعات دامن می‌زند و فشار روانی وارد می‌کند.
او همچنین از دانشجوها خواست به کمک دولت بیایند و با تامین قطعات، مشکل وابستگی دولت به خارج را برطرف کنند.روحانی همچنین نارضایتی از مدیران را تحت تاثیر فضای روانی جامعه دانست و خاطرنشان کرد مدیران دولت دوازدهم اگر از دولت یازدهم بهتر نباشند بدتر نیستند.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره تصویب لایحه دولت در این خصوص که اساس ورودی دانشگاه در همه مقاطع فقط مسائل علمی است، از اینکه دانشگاهیان درباره آن کمتر حرف زده‌اند انتقاد کرد و گفت دولت به وعده خود که دانشگاه امنیتی نمی‌خواهد و دانشگاه محل علم است عمل کرده است.
ادعای روحانی در خصوص عمل کردن دولت به وعده خود در خصوص تامین امنیت دانشجویان و با استناد به لایحه دولت، یا ناشی از بی‌اطلاعی رئیس جمهور از وضعیت امنیتی دانشگاه‌ها و جامعه است‌، یا آنکه روحانی همچنان شیوه عوام فریبی جامعه و افکار عمومی را دنبال میکند .
درست در شرایطی که دولت ادعا می‌کند آسمان پرستاره را از دانشگاه برداشته است، وضعیت تحصیلی ده‌ها دانشجو به علت احکام ناعادلانه همچنان در بلاتکلیفی است و اطلاعات سپاه بدون توجه به مصوبات یا ‌ لایحه‌های دولت، و در جهت مقابل و مخالف دولت پرونده‌های امنیتی دانشجویان را روزبه روز پربارتر می‌کند.
در پی اعتراض‌های دی‌ماه، ده‌ها دانشجو که برخی از آنها حتی در اعتراض‌های دی‌ماه شرکت مستقیم هم نداشتند، دستگیر شدند و در ادامه توسط قوه قضائیه
احکام چندده ساله برای آنها صادر شد که منجر به اعتراض و همراهی تعدادی از استادان برای کاهش احکام شده، اما برخی از احکام همچنان به قوت خود باقی هستند. ضمن اینکه تشکل‌های صنفی دانشجویان همچنان زیر ذره بین اطلاعات سپاه قرار دارند و برخی از دانشجویان در ماه‌های اخیر دستگیر و محکوم شده‌اند.در حاشیه حضور روحانی در دانشگاه تهران، بسیاری از دانشجویان در اعتراض به حضور او در دانشگاه، با تجمع در محوطه دانشگاه خواستار کناره گیری برخی از اعضای دولت من جمله واعظی شدند.