اعلام رسمی سپاه پاسداران در حمله به مقر حزب دمکرات کردستان

سپاه روز ‌شنبه مقر مقر فرماندهی حزب دموکرات کردستان را مورد حمله موشکی قرار داد و مسئولیت این حمله را پذیرفت و طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد این اقدام را در واکنش به شرارت‌های ماه‌های اخیر گروه‌های تروریستی انجام داده است. سپاه ادعا کرده است این گروه‌های در راستای خواسته‌های استکبار جهانی عمل می‌کنند. شگفتا که وزارت اطلاعات از جندی پیش دست به تلاشهائی برای گفتگو با جناح منشق حزب دمکرات کردستان ایران زده بود و تاکنون دوبار نیز این گروه را با سنگین ترین ضربات نظامی مورد حمله قرار داده است که این امر نشانه اختلاف نظر شدید دولت و سپاه در تعامل با قدیمی ترین کیان سیاسی کشور یعنی حزب دمکرات کردستان است
سپاه همچنین با اشاره به اینکه این گروه، با اعزام تیم‌های متعدد تروریستی، در ایران ناامنی ایجاد کرده و مرتکب اعمال خرابکارانه شده‌اند و از مردم غیور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه سلب امنیت و آرامش کرده‌اند. این ادعای سپاه یک ددعای بی پایه است چرا که دو حزب کومله و دمکرات کردستان ایران از محبوبیت فراوانی بین کردها و ایرانیان آزادیخواه دارند . سظاه مدعی شد مقر کومله را نیز بمباران کرده است اما این ادعا از سوی یک عضو کومله تکذیب شد .
سپاه همچنین در این اطلاعیه، تاکید کرده است با وجودی که سران اقلیم کردستان در خصوص عزم جدی جمهوری اسلامی برای برچیدن پایگاه‌های آنها، به این گروه‌های تروریستی هشدار جدی داده است، ادامه شرارت‌های این

گروه‌ها سپاه را ناگزیر کرده است تا با شلیک موشک به محل جلسه یکی از این گروهک‌ها مانع از توطئه‌ی آنها علیه جمهوری اسلامی ایران شوند. گفتنی است با توجه به واکنش شدید دولت منطقه کردستان عراق نسبت به تجاوز رژیم به خاک عراق نشانه دیگری از بی پایگی ادعاهای سپاه است
سپاه تاکید کرده است بر اساس گزارش‌های موثق و مستند دریافتی، در این عملیات ده‌ها تن از سران و عناصر مهم عملیاتی این گروه کشته شده‌اند.
برخی تحلیل‌گران تاکید دارند که سپاه این اقدام را برای مقابله با درگیری‌های منطقه‌ای و همچنین مقابله با حملات نظامی این گروه‌ها انجام داده است، اما گروهی دیگر از تحلیل‌گران، این اقدام سپاه را با وجود تنش‌های منطقه‌ای و حساسیت‌های زیادی که در منطقه هم نسبت به تحرکات سپاه و هم تحرکات قومی وجود دارد اقدامی تحریک‌آمیز و خطرناک توصیف می کنند.

این اقدام سپاه با هر هدفی که صورت گرفته باشد، صرفنظر از بحرانی که ممکن است در منطقه ایجاد کند، یک حمله نظامی رسمی تلقی می‌شود. که می تواند تبعات خطرنکی برای ایران داشته باشد در این میان دولت اقلیم کردستان این حملات را محکوم کرده است.
حزب دموکرات کردستان هم گفته است طی این حمله‌ی موشکی، پانزده نفر از اعضای رهبری، کادرها و پیشمرگان این حزب کشته و حدود چهل نفر هم زخمی شده‌اند.
برخی از تحلیلگران این حمله موشکی را گسترده‌ترین حمله‌ای می‌داند که در چند دهه اخیر علیه کردها صورت پذیرفته است.
از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، درگیری جمهوری اسلامی با کردها، از پرتنش‌ترین درگیری‌های جمهوری اسلامی با اقوام بوده و به کشتار زیادی انجامیده و جمعیت زیادی را چه از اکراد و چه پاسداران به خاک و خون کشیده است. حمله ایران به گروههای کرد در اغاز پیروزی انقلاب، اگرچه با بهانه ایجاد امنیت انجام شد، اما همچنان از لکه‌های سیاه و از نظر برخی غیرقابل بخشش آن است. حزب دموکرات کردستان حدود سه سال است حملات مسلحانه خود را مجددا به عهده گرفته است.
مصطفی هجری، دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران دوسال قبل گفته بود پیشمرگه‌‌های حزب در کردستان ایران با نیروهای دولتی وارد جنگ مسلحانه شده‌اند.