اعتراض احمدی نژاد به نحوه برگزاری دادگاه رحیم مشایی

محمود احمدی نژاد در یک نوار ضبط‌ شده ویدئویی دادگاه رحیم مشایی را سیاسی خواند و ادعا کرد قاضی در دادگاه رحیم مشائی در نقش بازجو ظاهر شده است.. درپی خودداری اسفندیار رحیم مشایی از انجام دفاع در جلسه محاکمه و عدم پاسخگویی به سوالات و اتهامات قاضی، محمود احمدی نژاد بار دیگر با انتشار یک فیلم ویدئویی به دادگاه رحیم مشایی اعتراض کرد، آن را فرمایشی خواند و تاکید کرد دلیل پاسخ ندادن رحیم مشائی به سوالات قاضی، این بوده که وی با هوشمندی متوجه شده است که این دادگاه و اتهاماتی که به وی زده می‌شود سیاسی است. محمود احمدی نژاد در این نوار ویدئویی تاکید کرده است که دادگاه نمایشی بوده و با حضور نیروهای امنیتی برگزار شده است.
وی همچنین گفته است که به اسفندیار رحیم مشائی فرصت کافی برای مطالعه کیفرخواست داده نشده است. دادگاه، مشایی را به ارتباط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه متهم کرد و از وی خواست تا در خصوص ارتباطش با نمایندگان سرویس‌های جاسوسی اسرائیل و انگلستان به دادگاه توضیح دهد. وی در مقابل اتهامات دادگاه سکوت کرد و اظهار داشت دفاعی نخواهد کرد.
وی همچنین به برگزاری دادگاه با لباس زندان نیز اعتراض کرده و گفته است فقط با لباس رسمی حاضر به دفاع از خود در دادگاه خواهد بود.رحیم مشایی چندی قبل در اعتراض به حکم حمید بقایی آن را صادره از طرف نخست وزیر انگلستان خوانده و حکم زندان وی را در مقابل سفارت انگلیس در تهران به آتش کشیده بود. اتهام جاسوسی، متداول‌ترین اتهام دستگاه قضائی ایران به معترضان و منتقدان حکومت است و معمولا به عنوان یک اتهام معمول در سیستم قضایی به کار می‌رود. تقریبا همه معترضان حکومت ایران و همه منتقدان در دادگاه با اتهام جاسوسی برای بیگانگان نیز متهم می‌شوند. این موضوع، ارتباط با افراد غیر ایرانی را برای متخصصان و افرادی که با خارج از کشور در ارتباط هستند بسیار دشوار کرده و عموما افراد به خاطر نگرانی از انگ جاسوسی حتی‌المقدور از هرگونه ارتباطی با افراد بیرون از مرزهای ایران خودداری می‌کنند.