مافیای خودرو و نمایندگان مجلس

علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس در مصاحبه با خبر گزاری های داخلی گفته اگر دولت و مجلس حمایت خود را از خودروسازان بردارند و تعرفه های واردات تغییر کند، خودروسازان داخلی نخواهند توانست در بازار دوام بیاورند.
وی گفته طی چهل سال حمایت از خودروسازان باید در این مدت خدمات پس از فروش، کیفیت و امنیت خود را ارتقا داده و به همان نسبت قیمت و مصرف سوخت را کاهش می دادند اما متاسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است.
و امروز که در گردنه حساس قرار گرفته ایم و خودروسازان باید از دولت و ملت حمایت کنند، خودروسازان نیز از آب گل آلود ماهی می گیرند و افزایش قیمت خودروها ظلمی آشکار در حق مردم است.
او افزود خودروسازان به تعهداتی که به مردم داده اند جوابگو نیستند و ماشین هایی که پیش فروش کرده اند تحویل نمی دهند و خواستار پرداخت مابه التفاوت هستند که این اقدام غیرقانونی است.خودروسازان به بهانه های واهی خودروهای تولیدی را در انبارهایشان احتکار کره اند تا سود بیشتری با افزایش قیمت ها به دست آورند.
وی گفت اگر دولت و مجلس حمایت خود را از خودروسازان بردارند و تعرفه های واردات تغییر کند، خودروسازان داخلی نخواهند توانست در بازار دوام بیاورند، چون کیفیت خود را افزایش نداده اند.
مسئله مافیای خوردرو از موضوعات مطرح در صنعت ایران است که با لابی های متعدد خود اجازه داده اند که با ضعف مدیریت و تولید خوردوهای با کیفیت پایین ، منابع مالی متعددی را به جیب بزنند . پرداخت مبلغی از فروش خودروها به نهاد رهبری نیز از جمله مواردی بوده که باعث شده نهاد رهبری از انها حمات همه جانبه کنند . انها با تطمیع نمایندگان مجلس نیز تعرفه هی خودروهای وارداتی را چنان بالا میبرند که بتوانند با هر کیفیتی خودرو خود را به فروش برسانند .