ترامپ وادامه مخالفت و مک کین

به گزارش رویترز روز گذشته بر خلاف روال معمول، پرچم آمریکا را که به علت مرگ جان مک‌کین، سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا، به صورت نیمه افراشته درآمده بود در کمتر از 48 ساعت به حالت عادی بازگردانده شد . دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته دستور داده بود پرچم آمریکا بر بالای ساختمان کاخ سفید به علت مرگ مک کین به حال نیمه افراشته دربیاید.روال معمول در آمریکا این است که پس از مرگ قانونگذاران و افراد سرشناس سیاسی در این کشور، پرچم آمریکا بر بالای ساختمان کاخ سفید تا زمان برگزاری خاکسپاری آنها، به حالت نیمه افراشته باقی بماند.سخنگوی کاخ سفید تاکنون به پرسش ها درباره علت چنین اقدامی پاسخ نداده است.
پس از حمله منتقدان به دونالد ترامپ در مورد واکنش او به مرگ سناتور جان مک کین، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که پرچم کاخ سفید دوباره به حالت نیمه برافراشته در می آید.
مک کین روز شنبه به علت بیماری سرطان مغزی مرد.مک کین و ترامپ در بسیاری از موارد با یکدیگر اختلاف نظر داشتند. مک کین از نزدیکانش خواسته است از ترامپ برای حضور در مراسم ادای احترام به وی دعوت نشود. این در حالی است که او وصیت کرده است باراک اوباما و جرج بوش، روسای پیشین آمریکا، در این مراسم سخنرانی کنند.