ایران در رسانه های جهان دوشنبه 29 مرداد

 

ایپوک تایمز: کاخ سفید در تلاش برای خنثی کردن دخالت ایران در انتخابات آمریکاست

 

روزنامه ایپوک تایمز در گزارشی می‌نویسد کاخ سفید طرحی را برای جلوگیری از دخالت ایران، چین و کره شمالی در انتخابات میاندوره‌ای آمریکا تهیه کرده است.
به گزارش این روزنامه، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است درحالی که تهدید روس‌ها برای دخالت در انتخابات آمریکا امری قطعی به‌نظر می‌رسد، پرزیدنت ترامپ بارها از تهدید سایر کشورها مانند ایران و چین برای تأثیرگذاری در نتیجه‌ی انتخابات آمریکا صحبت کرده است.
جان بولتون در مصاحبه‌ای به خبرگزاری ABC گفته است: «من می‌توانم با قاطعیت به شما بگویم که برای ما نگرانی کافی برای دخالت ایرانی‌ها، چینی‌ها و کره شمالی در انتخابات ما وجود دارد و ما برنامه‌هایی را برای مقابله با تحریکات آنها در نظر گرفته‌ایم. من نمی‌توانم وارد جزئیات این برنامه‌ها بشوم و بگویم که ما تاکنون چه شواهدی را به‌دست آورده‌ایم. اما به شما می‌گویم که این برنامه‌ها در ارتباط با انتخابات میاندوره‌ای آمریکا در سال جاری می‌باشد.»

https://www.theepochtimes.com/white-house-working-to-thwart-election-meddling-by-china-iran-and-north-korea_2627724.html

بیرینس اینسایدر: فرمانده جدید نیروی هوایی ایران در آمریکا دوره دیده است

 

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی پیرامون انتصاب ژنرال عزیز نصیرزاده به‌عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی ایران می‌نویسد وی از خلبانان پیشین جنگنده‌های اف-14 تام‌کت است که دوره‌های آموزشی آن را در زمان حکومت شاه در آمریکا دیده است.
آیت‌الله خامنه‌ای ژنرال نصیرزاده را که از خلبانان دوران جنگ ایران و عراق بوده است به‌جای ژنرال حسن شاه‌صفی به فرماندهی نیروی هوایی ایران منصوب کرده است.
به گفته بیزینس اینسایدر، همه خلبان‌های جنگنده‌های اف-14 ایران که بیش از 80 فروند آنها در زمان شاه فقید ایران از آمریکا خریداری شده بودند در پایگاه‌های هوایی آمریکا دوره‌های تخصصی پرواز را طی کرده‌اند و پس از انقلاب به علت دانش خلبانی خود همچنان توسط جمهوری اسلامی به‌خدمت گرفته شده‌اند.

http://uk.businessinsider.com/ap-iran-appoints-former-f-14-tomcat-pilot-as-air-force-chief-2018-8

 

فارین پالیسی: پوتین برنامه مذاکره جدید میان ایران و آمریکا را به‌پیش می‌برد

 

نشریه فارین پالیسی در گزارشی می‌نویسد ایران و آمریکا بزودی مذاکرات خود برای یک توافق هسته‌ای جدید را برگزار خواهند کرد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اجرای آن نقش اساسی بازی خواهد کرد.
به گزارش فارین پالیسی، درحالی که ایران اعلام کرده است هرگز دوباره با آمریکا وارد مذاکره نخواهد شد و دونالد ترامپ گفته است تنها برای یک توافق هسته‌ای جدید حاضر به مذاکره با ایران می‌باشد.، هر دو طرف کماکان به موضوع مذاکره به‌عنوان یک راه‌حل آینده نگاه می‌کنند. و علت اصلی این موضوع نقشی است که روسیه قرار است در برپایی این مذاکرات در آینده بازی کند.
به گفته فارین پالیسی، تاریخ نشان می‌دهد که همواره مواضع ایرانی‌ها در طول زمان نرم‌تر و نرم‌تر می‌شود. محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران گفته است ملت ایران اجازه یک چنین مذاکراتی را نخواهد داد.
اما واقعیات اقتصادی و بحران‌های اجتماعی ایران این ملت مورد نظر محمدعلی جعفری را به‌کلی از اوضاع جاری کشور ناراضی نگه داشته و آنها خواهان خروج از بن‌بست‌های کنونی هستند که بخشی از آن مربوط به تحریم‌های اقتصادی آمریکا می‌باشد.
احتمال دارد پوتین در دیدار آینده خود با ترامپ از طرف ایران این پیشنهاد را بکند که تهران تا سال 2045 از هرگونه غنی‌سازی خودداری کند و در عوض آمریکا تحریم‌های جدید خود بر علیه ایران را پس بگیرد».

http://uk.businessinsider.com/us-iran-negotiation-putin-will-play-a-starring-role-2018-8