اظهارات نایب رییس مجلس در خصوص حواشی استیضاح ربیعی

مسعود پزشکیان وزبر اسبق بهداشت و نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفته است رفع حصر و ممنوع‌التصویری خاتمی موجب حفظ انسجام و تقویت سرمایه اجتماعی می‌شود و تحمل‌پذیری مردم در مقابل مشکلات را افزایش می‌دهد. وی با تکذیب اظهارات در مجلس در خصوص رانت‌خواری ویژه فرزندانش، اظهار داشته است تمام جزئیات زندگی فرزندانش مشخص است و کسی نمی‌تواند خلافی در زندگی فرزانش پیدا کند.
وی با بیان این موضوع که اگر طی 25 سال گذشته شغل جراحی قلب خود را ادامه می‌داد، حتما ثروت زیادی اندوخته بود و شرایط فوق‌العاده اقتصادی می‌داشت، گفته است وی هیچگاه دنبال منافع شخصی خود نبوده است.
وی همچنین با بیان این موضوع که او هم مانند بقیه می‌توانست در جایگاه وزیر و رییس دانشگاه شرایط زندگی بسیار بهتری شبیه بقیه برای دخترش مهیا کند، تاکید کرده است وی امکاناتی بسیار کمتر از بقیه در اختیار دارد.
پزشکیان همچنین با انتقاد از ورود غیراخلاقی نمایندکان در جلسه استیضاح وزیر رفاه، به مسایل و فسادها اثبات‌نشده‌ی مسئولین و با اشاره به اینکه این
بداخلاقی‌ها از زمان احمدی‌نژاد رواج یافته، گفته است رییس مجلس نباید احازه می‌داد نمایندگان چنین موضوعاتی مطرح کنند.
اظهارات پزشکیان در این خصوص که اگر به جراحی قلب ادامه می‌داد، میلیاردها ثروت جمع‌آوری کرده بود، موجب انتفاد برخی از افراد جامعه پزشکان قرار گرفته است. انها تاکید می‌کنند وی درباره ثروتمندی بخش کوچکی از جامعه پزشکی صحبت می‌کند که گروه زیادی از پزشکان را شامل نمی‌شود.
جلسه استیضاح ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی، حواشی زیادی داشت و طرفین اتهامات گسترده ای را در خصوص فساد یکدیگر بر زبان اوردند که به شدت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفت.