اعلام ‌امادگی بسیج برای مبارزه با احتکار کالا

در حالی که با شدت یافتن بحران اقتصادی، تیم‌های بازرسی در کشور هر روز گزارش جدیدی از احتکار کالا در گشور گزارش می‌کنند، سردارغیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفته است بسیج به زودی اسامی مفسدان اقتصادی را به مردم اعلام خواهد کرد.
وی با بیان‌این موضوع که طی 10 روز گذشته میزان کشف انبارهای احتکار کالا روز به روز در حال تغییر است، گفته است یک شبکه گسترده و سراسری کشف کالا، توسط بسیج و با کمک ‌مردم، فعال شده است.غیب‌پرور با بیان این موضوع که بسیج آمادگی کامل دارد در کنار دستگاه قضا در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی ورود پیدا کند، به احتکارکننده‌ها هشدار داده است، با عمل انقلابی بسیج مواجه خواهند شد.
وی همچنین گفته است بسیج در خط مقدم جبهه ایجاد ارامش در جامعه قرار دارد و تاکید کرده است بسیج برای مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد عمل شده است.او ‌همچنین تاکید گرده است بسیج در آینده نزدیک اسامی مفسدان اقتصادی را به مردم افشا و اعلام خواهد کرد.
اظهارات رییس بسیج در حالی ابراز می‌شود که رییس فوه قضاییه به تازگی با ارسال نامه‌ای به رهبری درخواست کرده بو‌د اجازه انتشار اسامی مفسدان اقتصادی به قوه قضاییه داده شود. اما اینکه آیا بسیج هم حق مداخله در فرایند کشف و ضبط کالاها را دارد، موجب تردید قرار دارد و معین نیست که بسیج بر اساس چه جایگاهی به خود اجازه می‌دهد در مورد موضوع اعلام اسامی اشخاص که موضوعی حقوقی و‌ در اختیار قوه قصاییه است، ورود کند.
در ماه‌های اخیر و‌ با جدی شدن احتمال تحریم‌های گسترده در کشور، و‌ با رشد قیمت ارز و‌ نوسان شدید قیمت کالاها، بسیاری از توزیع‌کننده‌ها با هدف افزایش قیمت کالا به علت گرانی ارز، از عرضه‌ی بسیاری از اقلام کالاها در سطح کشور خودداری کرده و ‌با انبارکردن کالاهای ضروری مردم درصدد هستند که آنها را با قیمت بالاتر در بازار به فروش برسانند. هر روز انبار کالاهای بیشتری کشف و‌ گزارش می‌شوند و‌ گزارش‌ها حاکی است که احتکارکننده‌ها از انبارکردن کالاهای حیاتی مثل دارو‌ هم‌ ابایی نداشته‌اند.