واکنش‌ها به انتقادات سیاسی احمدی‌نژاد

احمدی‌نژاد ‌در روزهای اخیر بار دیگر در واکنش به وضعیت سیاسی و‌اقتصادی ایران، به صراحت اعلام کرده بود که مردم دولت روحانی را نمی‌خواهند و وی باید کناره‌گیری کند. اظهارات وی واکنش‌های زیادی را بین مقام‌های سیاسی و‌ارشد نظام و‌ همچنین منتقدان ایجاد کرده است.
برخی از منتقدان با استناد به اظهارات سیاسی قبلی احمدی‌نژاد در زمان حضور در قدرت و‌ همچنین واکنش او‌در قبال منتقدان اظهارات او‌را مورد انتقاد قرار داده‌اند بیان داشته‌اند که کسی که بدترین برخوردها را با منتقدان داشته است، نمی‌تواند خود را حامی منتقدان جا بزند
برخی از تحلیل‌گران با اشاره انتقادات سیاسی احمدی‌نژاد گفته‌اند وی قصد دارد خود را رهبر اپوزوسیون جا بزند. اما در عین حال تاکید کرده‌اند تلاش‌های وی برای معرفی خود به عنوان رهبر مخالفان در حالی مطرح می‌شود که وی در مقابل شدیدترین سرکوب‌ها در دور دوم انتخاب خود به ریاست جمهوری نه تنها سکوت کرده بود بلکه با خس و‌خاشاک خواندن معترضان و‌همچنین عدم واکنش در مقابل سرکوب‌ها موجب شد تا واکنش‌های خشونت بار نهادهای امنیتی و انتظامی علیه مردم، بدترین شرایط را برای معترضان ایجاد کند.
در عین حال، آیت‌الله خامنه‌ای نیز در سخنان اخیر خود در مشهد، بدون اینکه نامی از احمدی‌نژاد ببرد، گفته است کسانی که خواستار کناره‌گیری دولت از قدرت هستند، دارند در راستای منافع دشمنان عمل می‌کنند.
وی پیش از بارها از احمدی‌نژاد حمایت کرده بود و‌ سخنان وی در این خصوص که نظر وی به احمدی‌نژاد نزدیک‌تر است، تنش‌های زیادی را در جامعه ایجاد کرد و‌ بنا به گفته کارشناسان، در سال 88 و پس از آن نقش زیادی در رادیکال شدن حرکت‌های اعتراضی داشت.