پرسش هایی از نقش رییس جمهور در کشور

با اتشار مطلبی که توسط روحانی رییس جمهور سابق منتشر شد مشخص شد که خامنه ای و رهبران نظامی اصولا پشیزی برای فرد منتخب مردم قایل نیستند و فکر میکنند خود باید در باره مسایل ملت ایران تصمیم بگیرند روحانی گفته او از طریق زیرنویس شبکه خبر، از حمله به عین الاسد مطلع شد و او دولتش در جریان استقرار پدافند هوایی و تصمیم گیری درباره کلییر نکردن آسمان کشور و متعاقب آن، فاجعه هواپیمای اوکراینی نبودند این مطلب در واککنش به مطلب کیهان نوشته شده بود ه مدعی شده بود چون حسن روحانی در خواب بود فرماندهان نظامی نتوانستند عملیات حمله به پایگاه عین‌الاسد را به ظریف اطلاع دهند.
اکنون روحانی بعد از چهار سال میگوید برخلاف دروغ کیهان اصل ماجرا بی‌اطلاع گذاشتن رئیس‌جمهور بود و شاهد آن هم لغو جلسه‌ فرماندهان نظامی با روحانی در خانه‌اش ساعاتی قبل از حمله است.
علت لغو جلسه و دلیل عدم اطلاع به رئیس‌جمهور که رئیس شورای عالی امنیت ملی است، مشخص نیست اما بعد از پنج سال دروغ خواب روحانی، برای توجیه عدم اطلاع وزیر خارجه ، از آن دست تحلیل‌های فضایی نماینده ولایت فقیه است که کارش سازماندهی صنعت دروغپردازی است.
علاوه براین وزیر خارجه عضو حقوقی شورای عالی امنیت ملی است و رئیس‌جمهور به عنوان رئیس این شورا نمی‌تواند به جای اعضا تصمیم بگیرد، حتی اگر مطلع باشد.
این در حالیست که علی شمخانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی قبلا به دروغ مدعی شده بود بر اساس تصمیم مورد اجماع مقرر شد عملیات موشکی پرحجم علیه پایگاه عین‌الاسد که مهمترین پایگاه آمریکا در عراق به شمار می‌رود برای دستیابی به حداکثر تخریب به صورت کاملاً غافلگیرانه انجام شود. که مشخص نیست معلوم نیست منظور ایشان از اجماع بین چه کسانی بوده، وقتی رئیس شورای عالی امنیت ملی هم مطلع نبوده است.
روحانی با رای بیست و شش میلیون ایرانی به سر کار امد و در مقابل چنین اهانتی قطعا باید استعفا میداد و مشخص است چون برای او حفظ قئرت مهمتر از هز چیزی بد در این زمینه سکوت کرد. او عامدانه چیزی نگفت تا مزایای حضور در قدرت بهر مند بماند که انهم خامنه ای به او اجازه نداد.