منازعات تبلیغاتی گروههای اصولگرای حکومتی برای پیروزی با هر قیمت در انتخابات مجلس

در حالی که تنها چهار روز تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، گروه‌های مختلف همچنان در تلاش هستند تا با ارائه لیست‌های انتخاباتی سهم بیشتری از کرسی‌های مجلس را به خود و گروه سیاسی متبوع خود اختصاص دهند.
این تلاش‌ها در حالی است که جبهه پایداری که یکی از تندروترین گروه‌های سیاسی اصولگرا در ایران است و‌ در سال‌های اخیر بیشترین تلاش را برای در اختیار گرفتن همه‌ی نهادهای انتخابی انجام داده است، در اقدامی عجیب، که تعحب همگان و هواداران اصولگرایش را برانگیخت با تشکیل ائتلاف با اصولگرایان نو و‌قالیباف، لیست مشترکی را ارائه کرده که تنها چهار سهمیه از سی سهمیه لیست، به پایداری‌ها اختصاص یافته است. صادق محصولی وزیر سابق کشور در دوره احمدی نژاد که انتخابات سال 88 را برگزار کرده و مرتضی اقا تهرانی از دانشجویان مصباح یزدی که گرین کارت امریکا را دارد مهمترین شخصیتهای این گروه هستند.
برخی طرفداران جبهه پایداری این ائتلاف را به ضرر پایداری‌ها می‌دانند. این گروه در طول چهار سال گذشته اقدامات و تبلیغات زیادی علیه قالیباف انجام داده اند تا وی را به حاشیه برانند .
حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا و کنشگر سیاسی تندرو، درباره تأثیر ائتلاف پایداری و قالیباف بر بدنه آن‌ها معتقد است که فروریزی ذهنی افراد نسبت به جبهه پایداری قطعاً موجب دلسردی خواهد شد.
وی تاکید دارد که نتیجه این ائتلاف ایجاد اختلاف و فروریختن باور بدنه است.
به گغته نقوی، این باور که جبهه پایداری گفتمان اصولی دارد حتی اگر پیروز نشود، در ذهن هواداران آن فرو می‌ریزد.
نقوی همچنین گفته است ائتلاف قالیباف و پایداری در جبهه اصولگرایی هم شرایط جدیدی ایجاد کرده است. بنا به گغتن وی بدنه جریان اصولگرایی باور کرده بود که شعار‌های انتقاد‌آمیز انقلابی پایداری در مقابل قالیباف بر مبنای یک اصول پایدار است و حالا متوجه شده است که پایداری اصول ثابتی ندارد.
وی در ادامه گفت همیشه برداشت اصولگرایان از جبهه پایداری این بود که صاحب گفتمان و سبک در حوزه سیاسی است و‌ بدون توجه به اینکه دیگران چه فکر می‌کنند و چه کسی خوشش می‌آید روی اصولی حرکت می‌کند.
نقوی افزود این لیست مشترک تمام ساخته‌های ذهنی اصولگرایان را فروریخت و گویا جبهه پایداری اصلاً گفتمان ندارد و دنبال سهمیه است.
نقوی با اشاره به این که پایداری در این ائتلاف تنها پنج سهمیه به دست آورده است، گفت این چند سهمیه تمام روحیه انقلابی‌گری آن‌ها را دچار خدشه کرده که خسارتی سنگین‌تری از این چند سهمیه به بار می‌آورد.
برخی تحلیلگران و ‌فعالان سیاسی، ضمن بیان این موضوع که تشکیل ائتلاف بین پایداری و تیم قالیباف نشان‌دهند‌ه عدم پایبندی آنها به اصول است، این ائتلاف را فرصتی برای رو‌ شدن دست پایداری‌ها و‌ تیم قالیباف می‌دانند.
محمد مهاجری، فعال سیاسی، در این خصوص تاکید کرده است که در حال حاضر یک فرصت تاریخی به وجود آمده که مردم با یک مشارکت نسبتاً بالا، هم به قالیباف و هم به پایداری نشان دهند که اینها جریانات ضد اصولگرایی هستند و نه ادب نه اخلاق و نه اصول حزبی و تشکیلاتی را رعایت نمی‌کنند.
وی افزود ائتلاف قالیباف و پایداری نشان داد که آن‌ها به اصول خود چندان هم پایبند نیستند و دعوا‌های سیاسی عمر کوتاهی میان این دو دارد.
بنا به گفته مهاجری، پایداری قبل از آن دو پرونده درباره قالیباف از جمله درباره فرزندش را علنی کرد تا بتوانند قالیباف را از عرصه خارج کنند که تا حدودی هم موفق شدند قالیباف را ضعیف کنند. وی افزود این ائتلاف نشان‌دهنده این است که جریان اصولگرایی به هر چیزی پایبند است جز اخلاق.
برخی شواهد حاکی از این است که پایداری‌ها با وجود ارائه لیست در محافل خود به طور خصوصی اعلام کرده است که به سی نفر ائتلاف با قالیباف رای ندهند و تنها به نیروهای پایداری رای دهند.
برخی تحلیلگران، تشتت ارا در بین اصولگرایان و‌ پایداری‌ها و همچنین تعدد لیست‌های انتخاباتی را نشان‌دهنده استیصال طرفداران انتخابات و‌ حتی استیصال گروه‌های مورد حمایت نظام می‌دانند و معتقدند که ناتوانی از دستیابی به لیست واحد، بیش از هرچیز نشان‌دهنده این است که حتی اصولگرایان و پایداری‌ها هم که در بین تعیین صلاحیت‌شده‌ها دست بالا را دارند، امیدی به رای آوری در انتخابات را ندارند و‌با حضور در لیست‌های مختلف در تلاش هستند که شانس خود برای در اختیار گرفتن صندلی‌های مجلس را افزایش دهند.