تهدید حمله نظامی آمریکا در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و حمله به نیروهای حامی ایران در سوریه

با توجه به افزایش رشد اورانیوم غنی شده در ایران و خطر دست یابی ایران به سلاح هسته ای به نظر میرسد امریکا و اسراییل در حال برنامه ریزی برای مقابله با این اقدام ایران هستند در اخرین تحول ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنجشنبه در یکی از کمیته‌های مجلس نمایندگان برای بررسی لایحه پیشنهادی دفاعی آمریکا در پاسخ به سوال نمایندگان گفت: ارتش امریکا گزینه‌های متعددی را برای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا آماده کرده‌ تا در صورت تصمیم ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای واقعی یا زمانی که آغاز به تولید آن کند، مورد بررسی و استفاده قرار گیرد. وی افزود این گزینه‌ها برای زمانی است که جمهوری اسلامی بخواهد به بمب هسته‌ای دست یابد. وی افزود ایران می‌تواند در عرض دو هفته مقدار کافی از مواد شکافت‌پذیر برای ساخت یک سلاح اتمی را تولید کند. ولی ایران برای تولید سلاح هسته‌ای واقعی تنها چندماه زمان لازم دارد. قبلا ژنرال مایک اریک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، گفت ایران اکنون بزرگترین زرادخانه موشکی در خاورمیانه را با هزاران موشک بالستیک دارد. تملک سلاح اتمی توسط ایران، خاورمیانه برای همیشه تغییر خواهد داد. وی همچنین نسبت به توسعه روابط ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد و گفت واشنگتن با شرکای منطقه ای برای مقابله با این موضوع همکاری می کند. وی افزود ایران بزرگترین قدرت پهپادی در منطقه را دارد و متحدانش روی بی ثبات کردن منطقه کار می کنند.
وی تاکید کرده بود اولویت های واشنگتن شامل بازداشتن ایران، مقابله با سازمان های افراط گرا و رقابت استراتژیک با چین و روسیه است.
این در حالیست که شب گذشته به گزارش رویترز در پی حمله هوایی آمریکا در سوریه به نیروهای شبه‌نظامی مورد حمايت جمهوری اسلامی، هشت نفر کشته شدند.
بر اساس این گزارش، این حملات هوایی مواضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یک انبار مهمات در مرکز غلات و مرکز توسعه روستایی را هدف گرفت.
افزایش تنش میان جمهوری اسلامی و امریکا و مواضع تند رهبران دفاعی این کشور نشاندهنده نزدیک شدن ایران به نقطه نهایی در ارتباط با نظم بین المللی است و به نظر میرسد که سرنوشت جمهوری اسلامی در صورت عدم توافق در سال جدید تعیین تکلیف خواهد شد.