دروغ ها و اغراق های رئیسی در برابر دانشجویان دانشگاه تهران

ابراهیم رئیسی ، روز چهارشنبه با حضور در دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو، دروغها و اغراقهای خود را در مورد پیشرفت اقتصادی و اقدامات معترضان مجددا تکرار کرد. وی ضمن بیان این موضوع که باید سخن دانشجویان را به عنوان آینده‌سازان این کشور شنید، روز دانشجو را نماد دشمن شناسی، دشمن ستیزی، بصیرت و احساس مسئولیت از سوی دانشجویان دانست.
وی همچنین با اشاره به شرایط متشنج و نگران‌کننده‌ی دانشگاه، گفت برخی به او توصیه کرده‌اند که امروز دانشگاه نیاید و یا حداقل به دانشگاه تهران نیاید، اما وی اعتقاد دارد که باید اعتراضات را شنید. رئيسی بار دیگر تاکید کرد اعتراض با اغتشاش فرق دارد. وی افزود آمریکایی‌ها می‌خواهند ایران مانند سوریه و افغانستان شود.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان این موضوع که دانشگاه اتاق فکر و مرکز مشاوره است، تاکید کرد وی به ارتباط دانشگاه و دولت باور دارد و معتقد است که دانشجویان‌ باید برای حل مسائل دولت را یاری دهند.
رئیسی همچنین با بیان این موضوع که دانشجویان مسائل جامعه را بیشتر و بهتر رصد می‌کنند،‌گفت ارتباط با دانشجویان را برای خود افتخار و فرصت مغتنمی برای بهره‌گیری از نظرات نخبگان می‌داند.رئیسی افزود وی دنبال تعطیلی علم و دانشگاه نیست، بلکه به دنبال گشایش هستم. وی گفت باید صدا دانشجویان را شنید این در حالیست کهنخبگان کمترین نقش را در اداره حکومت دارند.
ابراهیم رئيسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر خود به کردستان به موضوع برخورد یک مغازه‌دار در سنندج با وی اشاره کرد و گفت با فردی که به وی یک شکلات داده است، برخورد بسیار بدی کرده‌اند. رئیسی این اقدام و برخورد را نوعی دیکتاتوری دانست و با انتقاد از کسانی که شعار مخالفت با دیکتاتوری سر می‌دهند، گفت باید دید این افراد دیکتاتور هستند یا نظامی که از آن انتقاد می‌کنند.
رئیسی همچنین با اشاره به خسارتی که توسط مردم به مغازه‌ی این فرد وارد شده گفت شیشه مغازه او را شکسته‌اند و میزان خسارتی که به وی وارد شده معادل با یک سال درآمد او بوده است.
ابراهیم رئیسی حتی به این موضوع هم توجه نکرده است که انتقاد وی از بالا بودن خسارت وارده به مغازه‌ی فرد فروشنده، عملا انتقاد از تورمی است که خود او ایجاد کرده و با بالابردن سرسام‌اور هزینه‌ها و کاهش شدید درآمدها چنین شرایطی را ایجاد کرده که با درامد یک سال یک مغازه‌دار تنها می‌توان شیشه مغازه خریداری کرد.
رئیسی با انتقاد از امریکا به خاطر حمایت از جنبش زن زندگی آزادی، گفت در حالی که این افراد دارند زندگی را از مردم می‌گیرند، شعار زندگی سر می‌دهند. وی به مشکلات بیماران پروانه‌ای اشاره کرد و آنها را متهم به دروغگویی کرد.
جمهوری اسلامی ایران همچنان ادعا می‌کند که حامی اعتراضات است و تنها با اغتشاش و بی‌نظمی مخالف است، اما کوچک‌ترین اقدامات اعتراضی را با برچسب اغتشاش متهم و از دایره‌ی گفتگو و تعامل خارج می‌کند و با اتهام اغتشاشگر امکان گفتگو اقدامات اعتراضی را از مردم سلب می‌کند. هیچ جایی برای اعمال خواسته‌های قانونی افراد ومعترضان وجود ندارد و در همان حال مدام شعار حمایت از اعتراض سر داده می‌شود در حالی که نظام برای هیچ اعتراضی مشروعیت قائل نیست و سرکوب همه جانبه آن در دستور کار حکومت قرار دارد.