سفر رئیسی به شیراز و ادعاهای اغراق آمیز در مورد تولید اقتصادی

ابراهیم رئیسی در سفر به شیراز، با اشاره به این که هدف وی از سفر به شیراز رفع مشکلات استان و افزایش اعتماد عمومی مردم بوده است، به ظرفیت‌های بالای استان در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و خدمات اشاره کرد و اظهار داشت هدف دولت این است که در راستای استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ها گام‌های موثری بردارد.
وی همچنین در بازدید از یک دامداری، تولید را گامی محکم در راستای پیشرفت کشور دانست و در عین حال تاکید کرد دولت موظف است که فعالیت دامداران را تسهیل کند. وی افزود دولت در تلاش است تا با کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها از بازار تأمین نهاده‌های دامی، بخشی از مشکلات دامداران و کشاورزان را برطرف کند.
اظهارات ابراهیم رئیسی نشان می‌دهد که وی اطلاعات لازم در این رابطه را ندارد. آنچه برای دامداران بحران اقتصادی ایجاد کرده و هزینه‌های نگهداری را تا حدی بالا برده که ناگزیر هستند که بخش قابل توجهی از دام های خود را به دلیل ناتوانی از تامین هزینه‌های آنها به فروش برسانند، نه واسطه‌ها و دلال‌ها که اساسا کمبود و گرانی خوراک دام در بازار به دلیل تحریم‌هاست.
وی افزود بر اساس طرح دولت، یارانه‌ای که صرف تأمین نهاده‌های دامی می‌شود، مستقیم به دست تولیدکنندگان می‌رسد تا با تولید به صرفه‌تر محصول، سود نهایی آن هم به مصرف‌کنندگان برسد.
برای ابراهیم رئیسی و تیم حامی وی که بارها تاکید کرده‌اند مسائل کشور بدون مراجعه به تحریم‌ها قابل حل است، پذیرش این واقعیت بسیار دشوار است که بپذیرند که حتی غذای دام در ایران به تحریم و محدودیت‌های ارزی کشور وابسته است و کشور به خاطر مشکلات ارزی و تحریم‌ها حتی از واردات غذای دام عاجز است و حتی در تامین غذای دام نیز به رفع تحریم‌های امریکا وابسته است.
این، نه دلالان و زیاده‌خواهی آنها بلکه تحریم‌هاست که تامین غذای دام در ایران را مانند دیگر کالاها، به اقدامات واسطه‌ها وابسته کرده و موجب شده است تا غذای دام مانند دیگر کالاها با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی به دست مردم برسد و تا زمانی که جمهوری اسلامی به مسیر معمول و عادی اقتصادی و بازرگانی باز نگردد، شرایط و محدودیت‌های کشور در همه‌ی حوزه‌ها و من‌جمله دام همین خواهد بود.