مذاکره با آمریکا و خط قرمز ایران

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره توافق با ایرن گفت مذاکره با آمریکا از خطوط قرمز کشورمان محسوب می‌شود؛ چرا که آمریکایی‌ها بدعهد هستند و خوی استکباری دارند. وی افزود ترامپ از عقل و منطق کافی برخوردار نیست و هنوز جمهوری اسلامی ایران را نشناخته است.
وی گفت خط قرمز ما مذاکره با آمریکاست؛ و در جریان مذاکره ای که قبلا انجام شد، رهبر انقلاب بدعهدی‌ها و عدم اعتماد به این‌ها را پیش‌بینی و گوشزد کرده بودند.وی تاکید کرد ترامپ می‌خواهد با طرح مذاکره مجدد سوء استفاده تبلیغاتی در انتخابات کند تا اینکه با طرح این مسائل پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شود.وی با اشاره به اینکه پیروزی هر شخصی در انتخابات آمریکا هیچ تغییری در استراتژی آنها نسبت به کشورمان ایجاد نمی‌کند، گفت هر شخصی در انتخابات آمریکا پیروز شود هیچ تفاوتی در راهبردهایشان نسبت به کشورمان ایجاد نخواهد شد؛ چرا که اینها دشمن قسم خورده ایران اسلامی هستند و دکترین سیاسی آمریکا مقابله با جمهوری اسلامی است.
وی افزود بنابراین ما باید برای حل مشکلاتمان به توانمندی‌ها و اقتدار خودمان تکیه کنیم.
این در حالیست که ایران چندین بتر تلاش کرده بود وارد مذاکره با امریکا شود ولی بخاطر اینکه امریکا حاضر نبود پیشنها د دندان گیری به ایران بدهد عقب نشست و شعار عدم مذاکره را سرداده است . هر چند با انعطاف بیشتر دولت ترامپ بنظر میرسد گفتگوهای مقداماتی نیز میان دوکشور انجام شده است .