ایران در رسانه های جهان ۲۵ مهر

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها: آمریکا باید آستان قدس و رئیسی تبهکار را تحریم کند

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در آمریکا می‌نویسد دولت ترامپ می‌بایستی بنیاد مالی- مذهبی آستان قدس رضوی در مشهد و ابراهیم رئیسی متوّلی تبهکار آن را تحریم کند.

در این گزارش آمده است: «رئیسی مسئول گرداندن یک بنیاد مالی عظیم با سرمایه‌ای هنگفت است که بخشی از درآمدهای آن صرف سرکوب مخالفان داخل کشور و صدور ترور به خارج از مرزهای ایران می‌شود.

زندانی سیاسی سابق امیر اطیابی می‌گوید او در زندان گوهردشت در سال 1988 هر شب صدای عجیبی را از پنجره سلول خود می‌شنیده است که مانند انداختن کپسول‌های گاز روی زمین بوده است. اما یک‌شب او خود را از دیوار اتاقش بالا می‌کشد و می‌بیند این صدای انداختن جسد انسان‌ها به داخل کامیون بوده است که به دستور رئیسی و دیگر آخوندهای حکومتی اعدام شده بودند.

سی سال پس از آن وقایع شوم و جنایتکارانه در رژیم جمهوری اسلامی، ابراهیم رئیسی خود را کاندیدای ریاست جمهوری کشور کرده بود. او اکنون متوّلی آستان قدس رضوی است که با ثروت افسانه‌ای 20 میلیارد دلار مانند جیب شخصی علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی عمل می‌کند.

رئیسی تبهکار مسئول کسب درآمدهای این بنیاد مالی برای سرکوب مخالفان رژیم در داخل، و ارسال پول نقد به سازمان‌های تروریستی در اطراف جهان برای آشوب و فتنه است.

به‌عنوان یک دادخواهی و در راستای استراتژی، دولت ترامپ می‌بایستی اکنون رئیسی و آستان قدس رضوی را در لیست تحریم‌های جدید خود قرار دهد».

http://www.defenddemocracy.org/media-hit/tzvi-kahn-the-us-should-sanction-irans-key-slush-fund-and-its-brutal-custodian/

انستیتوی میدل ایست: سرکوب بهائیان توسط حوثی‌های هوادار ایران شدت یافته است

انستیتوی میدل ایست در آمریکا در گزارشی می‌نویسد سرکوب جامعه بهائیان ساکن یمن توسط حوثی‌های هوادار رژیم تهران در هفته‌های گذشته شدت یافته است.

در این گزارش آمده است: «در هفته جاری مسئولان حوثی که از سوی رژیم ایران حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند 24 بهائی را در یمن به اتهام جاسوسی و تبلیغ کفر دستگیر کرده‌اند که بر مبنای قوانین آنها جزای آن اعدام است.

در میان دستگیرشدگان 8 زن، یک دختر جوان و 15 مرد هستند که از رهبران جامعه بهائیان ساکن یمن می‌باشند. حوثی‌ها به این دستگیرشدگان اتهام جاسوسی برای اسرائیل، انگلیس و آمریکا نیز وارد آورده‌اند.

محاکمه این بهائیان در خفا و بدون هرگونه اطلاعی روز 15 سپتامبر صورت گرفته است.

پیروان آئین بهائیگری از زمان به قدرت رسیدن حوثی‌ها در سال 2014 همواره مورد آزار و پیگرد بوده‌اند و جامعه بهائیان یمن این مسأله را پیروی حوثی‌ها از دستورات حکومت ایران می‌دانند.

عبدالملک الحوثی رهبر حوثی‌های یمن برای پیگرد و سرکوب بهائیان فتوی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر مذهبی ایران را مبنا قرار داده است که وی در آن از مردم ایران خواسته است تا از هرگونه معاشرت و نزدیکی با بهائیان به‌عنوان یک فرقه ضاله خودداری کنند.»

http://www.mei.edu/content/article/io/iran-backed-houthi-rebels-step-persecution-baha-i-minority-yemen

نیویورک سان: در ماجرای خاشقجی مراقب حکومت ایران باشید

روزنامه نیویورک سان می‌نویسد در ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی دولت پرزیدنت ترامپ با یکی از شدیدترین بحران‌های دیپلماتیک در سیاست خارجی خود روبرو شده است و حکومت ایران می‌تواند از این حادثه زشت و تأسف‌آور سوءاستفاده کند.

نیویورک سان می‌نویسد: «جزئیات وحشتناک ماجرای قاشقجی توسط لیبرال‌های آمریکا بزرگ‌نمایی می‌شود و آنها به‌درستی خواهان نوعی مجازات برای قاتلان این روزنامه‌نگار هستند.

اما این همه ماجرا نیست. حکومت ایران در این داستان شرم‌آور بوی خون به مشامش رسیده است و لیبرال‌های واشنگتن حالا پرچمدار پایان دادن روابط آمریکا با عربستان سعودی شده‌اند. برای دولت ترامپ اکنون یک دوراهی دیپلماتیک به‌وجود آمده است.

ناگهان در اثر این حادثه بسیاری از آمریکایی‌ها ایران را فراموش کرده‌اند.

هرچقدر که افکار عمومی بر علیه عربستان سعودی بیشتر تحریک و منفی‌تر می‌شود، هواداران حکومت ایران در کشورهای غربی به آمریکا فشار وارد می‌آورند که در مورد تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای دوباره فکر کند.

درصورتی که آمریکا روابط خود با عربستان سعودی را تقلیل دهد، هیچ‌کس بیشتر از رهبران حکومت ایران از آن شادمان نخواهد شد.»

https://www.nysun.com/foreign/beware-iran-in-the-case-of-khashoggi/90436/

روزنامه احوال: منع ورود ایرانی‌ها به یک رستوران در ترکیه

روزنامه ‘ احوال’ چاپ آنکارا گزارش کرده است که یک رستوران در شهر دنیزلی در ترکیه یک تابلو در پشت در ورودی خود نصب کرده که روی آن نوشته است «ورود ایرانی‌ها، سعودی‌ها و افغانی‌ها ممنوع است و در صورت ورود کتک خواهند خورد».

به گزارش ‘ احوال’ بیش از 3/5 میلیون مهاجر و پناهنده سوری در حال حاضر در ترکیه زندگی می‌کنند و جمعیت پناهجویان و مهاجران ایرانی و افغانی در این کشور نیز به صدها هزار نفر می‌رسد. دولت ترکیه به شهروندان غیراروپایی پناهندگی یا تابعیت اعطا نمی‌کند.

احوال می‌نویسد: «افزایش بیسابقه و شدید تعداد مهاجران و پناهجویان از ایران و افغانستان باعث به‌وجود آمدن احساسات ضدخارجی در ترکیه شده و بسیاری از ترک‌ها با توجه به شرایط اقتصادی کشورشان خواهان بازگرداندن پناهجویان خارجی به کشورشان هستند. در تابلوی این رستوران نوشته شده که ایرانی‌ها و افغان‌ها اجازه ورود به آن را ندارند و در صورت نادیده گرفتن این هشدار، مدیریت رستوران از هرگونه اتفاقی که برای آنها بیفتد سلب مسئولیت می‌کند.»

یکی از پناهجویان ایرانی به این روزنامه گفته است: «نژادپرستی همه جای شهر دنیزلی را فرا گرفته است و این‌گونه رفتار نژادپرستانه در حال افزایش هم می‌باشد.»

https://ahvalnews.com/racism/turkish-restaurateur-hangs-sign-saying-no-syrians-iranians-or-afghans

واشنگتن تایمز: دشمن واقعی مردم ایران حاکمان آن هستند

روزنامه واشنگتن تایمز در سرمقاله‌ای می‌نویسد واقعیت این است که آمریکا و مردم آن هیچ دشمنی با مردم و کشور ایران ندارند و دشمن واقعی آنها رژیم حاکم بر آنهاست.

تایمز می‌افزاید: «علی لاریجانی سخنگوی مجلس اسلامی گفته است ‘ ایالات متحده آمریکا بزرگترین تهدید برای جهان است’. اما دختر او فاطمه اردشیر لاریجانی که در ایالت اوهایو زندگی می‌کند از امنیت کامل برخوردار است.

فاطمه تنها یکی از بسیاران ایرانی‌هایی است که در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل پزشکی کرده است و در همین کشور هم اقامت گزیده و مشغول کار شده است. با این حال پدر و مادر او متعلق به رژیمی هستند که دائم در حال فریاد زدن برای نابودی آمریکا می‌باشند. در زیر این رژیم هرچقدر که اوضاع اقتصادی بدتر می‌شود، لگدمال کردن حقوق بیشر ایرانی‌ها هم به همان اندازه بیشتر می‌شود. اما ملاهای حاکم تنها جیب‌های خود را پر از ثروت کرده‌اند و مردم کشور را به فقر و تنگدستی کشانده‌اند.

خانواده لاریجانی‌ها نقش مهمی در سیاست‌های ایران دارند. علی لاریجانی قبلاً مسئول مذاکرات هسته‌ای از سوی ایران بوده و صادق برادرش رئیس قوه قضائیه است و محمدجواد پشت میز ایران در شورای عالی حقوق بشر می‌نشیند و انتقادهای جامعه جهانی در مورد سرکوب‌های حقوق بشری را جواب می‌دهد.

همه این برادران از نزدیکان و محارم آیت‌الله خامنه‌ای هستند که خودش هم دائم فریاد ‘شیطان بزرگ’ نثار آمریکا می‌کند و به مسئولان هشدار می‌دهد که مبادا تحت تأثیر فرهنگ غربی قرار بگیرند.

درحالی که همه این مسئولان از آمریکا یک هیولای سیاسی ساخته‌اند، از گفتن این حقیقت که فرزندانشان از آزادی و سعادت زندگی در آمریکا بهره می‌برند خودداری می‌کنند.

این موضوع دورویی رژیم حاکم این را نمایش می‌دهد که مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا در ماه جولای آن را افشاء کرد و گفت ثروت خصوصی صادق آملی لاریجانی به‌تنهایی به 300 میلیون دلار می‌رسد که از راه فساد و رشوه به‌دست آمده است.

خود خامنه‌ای به یک امپراتوری مالی حاکم است که ثروت آن تقریباً 200 میلیارد دلار می‌باشد.

این حقایق چهره واقعی رهبران ایران را برملاء می‌کند و نشان می‌دهد که با تمامی تهدیدات و محکومیت‌های آنها علیه آمریکا، این کشور و کشورهای غربی به مردمشان آزادی و حقوق انسانی و فرصت برای تحصیل و پیشرفت و خوشبختی می‌دهند. مردم ایران از این واقعیت آگاه شده‌اند و می‌دانند که دشمن واقعی آنها نه آمریکا، بلکه رژیم حاکم بر کشورشان است. به‌همین جهت هم آنها در خیابان‌ها برای آزادی و سعادت خود مبارزه می‌کنند.»

https://www.washingtontimes.com/news/2018/oct/15/while-irans-leaders-demonize-america-their-childre/