شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را تایید کرده است

موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: لایحه عفاف و حجاب را شورای نگهبان تایید کرده است و باید ابلاغ شود.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره این‌که شورای نگهبان همان کلیاتی که مجلس فرستاده است را تایید کرده است، اظهار داشت: بله همان است.

رییس کمیسیون قضایی مجلس در اردیبهشت گذشته گفته بود «کمیسیون قضایی مجلس ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم‌اکنون منتظر اظهار‌نظر شورای نگهبان هستیم.»
او اشاره کرده بود که عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته شده است.

همچنین «محمدتقی نقدعلی»، عضو کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب، درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب اعلام کرده بود که این ایرادات پیرامون چگونگی شناسایی به‌وسیله سامانه‌های تصویری و کیفیت شناساسایی توسط فراجا بود.
به گفته او: «گاهی اوقات مامور فراجا فردی را که کشف حجاب کرده براساس قانون جریمه می‌کرد و شناسایی او براساس مشاهده کارت ملی و مشخصات او است.»
او همچنین اشاره کرد بود که ابهامات دیگری هم وجود داشت مانند اصل ۷۵، که دولت بار مالی را قبول کرد.