وزیر خارجه جمهوری اسلامی: آماده مذاکره برای احیای «برجام» هستیم

وزیر خارجه جمهوری اسلامی می‌گوید برای رفع تحریم‌ها از «عزت» خود نمی‌گذریم اما آماده مذاکره برای احیای «برجام» هستیم.
به گزارش خبرگزاری «صدا و سیما»، عباس عراقچی در گفت‌وگو با سیمای جمهوری اسلامی گفت: «بر اساس همان فرمولی که در برجام پیش رفت. این فرمول را می توان به ان برگشت. درست است که برخی از قسمت های برجام باید تغییر کند اما چارچوب مناسبی برای رهنمون کردن به مذاکرات جدید است.»

عراقچی همچنین درباره تنش‌های اخیر بین حکومت ایران و اروپا بر سر ارسال موشک‌های قاره پیما به روسیه گفت اولویت ما ارتباط با اروپا نیست. تحریم‌ها شکست خورده‌اند اما دولت ایران برای مذاکره با اروپا آمادگی دارد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامیجمهوری اسلامی با اشاره به سفر مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی به عراق این سفر را موفقیت‌آمیز تلقی کرد و گفت: این سفر فصل جدیدی در روابط ما با عراق بود. پزشکیان در آغاز این سفر عراق را وطن دوم خود نامیده بود و به اقلیم کردستان و همچنین بصره نیز سفر کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی همچنین تاکید کرد که دولت ایران به حمایت از «جبهه مقاومت» ادامه می‌دهد اما «از تله‌هایی که ممکن است گذاشته شود تا پای ما به جنگ وارد شود» پرهیز می‌کند، او همچنین گفت: «با هوشیاری این تله ها خنثی شده است.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران و پس از شرکت در مراسم تحلیف پزشکیان خواستار «مجازات» اسرائیل شده بود اما حکومت جمهوری اسلامی از حمله مستقیم به اسرائیل بازداشته شد.