بحران جنگ اوکراین، تماس روسای ارتش آمریکا و روسیه و تصویب بسته چهل میلیارد دلاری کمک به اوکراین

به گزارش رویترز برای نخستین بار از زمان آغاز آغاز جنگ اوکراین والری گراسیموف و مارک میلی، روسای ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه و آمریکا روز پنج شنبه به صورت تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند.
وزارت دفاع روسیه شامگاه پنج شنبه با صدور بیانیه ای، ضمن تاکید بر این که گفت و گوی تلفنی گراسیموف و میلی به ابتکار طرف آمریکایی انجام شده و در جریان آن نیز دو طرف مسائل دارای اهتمام مشترک از جمله وضعیت اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار دادند، از ارائه جزئیات بیشتری در این باره خودداری کرد.
دیو باتلر، سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز به نوبه خود به بیان این مسئله بسنده کرد که در گفت و گوی تلفنی میلی و گراسیموف، به چندین مسئله که باعث نگرانی امنیتی است پرداخته شده و دو طرف توافق کردند که کانال های ارتباطی را باز نگه دارند.این در حالی است که جمعه گذشته نیز وزرای دفاع روسیه و آمریکا برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین در اواخر فوریه گذشته، به صورت تلفنی گفت و گو کرده بودند. اما در اخرین تحول سنای امریکا بسته کمک چهل میلیاردی کمک به اوکراین را تصویب کرده است که اوکراین گفته که این پول کمک بزرگی برای مبارزه و مقابله با روسیه به شمار میرود.