نماینده‌ی سبزوار، سیلی زدن به سرباز و واکنشهای اجتماعی

در پی اقدام عنابستانی نماینده‌ی مردم سبزوار که به علت ممانعت سرباز از ورود وی به خط ویژه‌ی اتوبوس، به گوش وی سلی زده بود، محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه کار سرباز کاملا درست بوده است، تاکید کرده ست وی بر اساس قانون عمل کرده است. این فرمانده ناجا با بیان اینکه سرباز طبق قانون نباید به خودرویی که فاقد مجوز بود اجازه تردد در خط ویژه می‌داد، گفته است مستندات مربوط به برخورد فیزیکی نماینده با سرباز پلیس راهور در اختیار نیروی انتظامی است و به مرجع قضایی داده شده است.
عنابستانی نماینده‌ی سبزوار در مجلس در حالی اقدام به سیلی زدن به سرباز کرده است که خود وی چندی قبل اقدام برخی گروه‌های سیاسی در مواجهه‌ی فیزیکی با افراد جامعه را مورد انتقاد قرار داده و با بیان اینکه این افراد مست قدرت شده‌اند، گفته بود این افراد انقدر مست قدرت شده‌اند که یک روز خبرنگار را می‌زنند و یک روز فرمانده قانون را.
حالا خود او پس از چهارسال به یکی از همان افرادی تبدیل شده است که به خاطر همین مستی قدرت مامور قانون را به خاطر مقابله با بی‌قانونی آشکار وی، کتک زده است. گرچه وی برخورد فیزیکی با سرباز را انکار کرده است، اما فرمانده ناجا تاکید کرده است که مستندات این برخورد فیزیکی وجود دارد و ناجا تا پایان موضوع را پیگیری خواهد کرد.
برخی با اشاره به تغییر چهارساله‌ی عنابستانی از یک منتقد قدرت نمایی و تبدیل او به فردی که خود او وی را مورد انتقاد قرار داده است، به گفته‌ی بسیاری نشان‌دهنده‌ی ساختارهای فساد آمیز جمهوری اسلامی هم هست که افراد را از موضع انتقاد به اقدامات خاص به افرادی تبدیل می‌کند که خود آنها پیش از این مورد انتقاد قرار می‌دادند.
به گفته برخی تحلیل‌گران نکته مهم‌تر از برخورد فیزیکی با سرباز و بی‌قانونی بارز نماینده مجلس در این خصوص، خشم مردم از مسئولین که در این فیلم به روشنی نمود یافته است، نکته مهم قابل توجهی است که در عین حال نشان‌دهنده‌ی خشم زیر خاکستر مردم هم هست. مردم با عصبانیت و بدون آنکه توجهی به این موضوع داشته باشند که وی نماینده مجلس است با خشم به او فحش می‌دادند و برخی بر اتومبیل نماینده مجلس لگد می‌کوبیدند و عنوان می کردند .که وی نماینده مردم نیست.
پیش از این نیز برخی تحلیل‌گران اجتماعی هشدار داده بودند که اگر ناکامی و خشم مردم از اقدامات مسئولین ادامه یابد،‌ ‌خشم نهفته مردم طی سالیان در صورت وقوع کوچک‌ترین درگیری خیابانی در ایران، منجر به درگیریهای خشونت بار شود .