هشدار وزارت خارجه آمریکا به هرگونه اقدام تهدید آمیز از سوی ایران

وزیر خارجه آمریکا نسبت به هرگونه اقدام رژیم ایران در عملی کردن تهدیدهایش هشدار داد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه ای با خبرگزاری بلومبرگ درباره تهدیدهای ایران علیه آمریکا در سالگرد ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، گفت ایرانی ها تقریبا به طور روزانه تهدید می کنند و در رابطه با حمله به آمریکا صحبت می کنند و در تعطیلات آخر هفته نیز بار دیگر توییتی در رابطه با این مساله منتشر کردند. آن ها رئیس جمهور را تهدید می کنند، من و دیگر مقامات آمریکا را نیز تهدید کردند. آن ها تقریبا به طور شبانه روز اسرائیل را تهدید می کنند. بله، ما در بالاترین سطح آمادگی هستیم، ما همیشه آماده هستیم. وضعیت ما در طول چهار سال همین بوده است و این وضعیت تا زمانی که من وزیرخارجه هستم و ترامپ رئیس جمهور ما است ادامه پیدا خواهد کرد. ما در حالت آماده باش باقی می مانیم ‌و برای ممانعت ومقابله با آن ها، اقدام صحیح را انجام خواهیم داد. ۴۰ سال است که نظام ایران اسرائیل و آمریکا را تهدید می کند. ما اقدامات صحیح را انجام دادیم. ما آمریکا را در جایگاه مناسبی قرار دادیم تا ایرانی را قانع کنیم که تفکر آن ها نادرست است، اگر آن ها تصمیم بگیرند که هرگونه اقدامی اتخاذ کنند ما اطمینان کامل داریم که دولت ترامپ به آن ها پاسخ خواهد داد به روشی که ترامپ‌ یک هفته پیش یا بیشتر در رابطه با آن صحبت کرد و توئیت نوشت.
اشاره آقای پمپئو ظاهراً به یک توئیت اخیر دونالد ترامپ است که در آن به ایران هشدار داد توصیه دوستانه‌ای برای ایران دارد: اگر یک آمریکایی کشته شود من ایران را مسئول خواهم دانست. خوب درموردش فکر کنید.
مایک پمپئو در پاسخ به پرسشی درباره خروج آمریکا از برجام، گفت: وقتی پرزیدنت ترامپ کارش را آغاز کرد، ایرانی‌ها در حال رشد دادن اقتصاد خود با نرخ سالانه پنج، شش، یا ده درصد بودند. آنها با ثروت آمریکا، که از طریق شرکت های اروپایی وارد می شد، این کار را می کردند. آنها در ایران کار می کردند، یا با پولی که خیلی مشهور است آمریکایی ها برای به حصول توافق به آنها ارسال کرد. همه این موارد برای دزدسالاران و دین سالاران مسئول جمهوری اسلامی ایران تولید ثروت و ظرفیت می کرد. این موارد ایالات متحده آمریکا و مردم ما را تهدید می کرد. ظرفیت آنها برای تروریسم در سراسر جهان رو به گسترش بود. این مسائل امروز وجود ندارد.
او همچنین گفت ایران حمایت خود از حزب الله و شبه نظامیان شیعه در عراق را کاهش داده است، فعالیت‌هایش در سوریه هزینه بیشتری دارد، و آمریکا خطر آنها برای مردم آمریکا و مردم جهان را کاهش داده است.او گفت ما نباید به سیاست‌هایی برگردیم که در سال‌های قبل از زمان ما در دولت وجود داشت.