اصولگرایان مجلس و دفاع از طرح پرداخت یارانه‌های جدید

در ادامه‌ی واکنش‌ها به اظهارات تند ذوالنوری در خصوص تمایل مردم به اعدام حسن روحانی که واکنش صریح آِت الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حسن روحانی را به دنبال داشت، انتقاد گروه‌های تندرو در مجلس نسبت به این اظهارات نیز همچنان ادامه دارد. میرتاج‌الدینی از نمایندگان اصول‌گرای مجلس وابسته به جبهه پایداری، با بیان این موضوع که در انتقادها باید حرمت افراد حفظ بشود، تاکید کرد در انتقاد و نحوه بیان انتقاد باید شان و حرمت افراد حفظ شود. وی با بیان این موضوع که خود وی با احترام حرف خود را بیان می‌کند و عموم دیگر نمایندگان هم چنین رویکردی دارند، اظهار داشت اگر گاهی یکی تندی کند نباید این را به حساب کل مجلس گذاشت.
وی همچنین با اشاره به تازه‌کار بودن مجلس با بیان این موضوع که مجلس تازه‌کار مجلسی پویا و پرتحرک است، اظهار داشت چنین مجلسی نمی‌تواند یک مجلس بی‌حاشیه باشد. وی افزود در چنین شرایطی ممکن است حواشی هم وجود داشته باشد و فردی عجله یا تندی هم بکند.
تاج‌الدینی در عین حال با بیان این موضوع که مردم در فشار اقتصادی شدیدی قرار دارند، به تورم، رکود اقتصادی شدید، بی‌ثباتی اقتصادی و نوسانات ارزی به عنوان مشکلاتی که مردم با آنها درگیر هستند اشاره کرد و با اشاره به اینکه عوامل ایجادکننده‌ی اینها برای مردم به درستی و شفاف تبیین نمی‌شود، بخشی از مشکلات را مربوط به دولت دانست و از انتقاد مجلس علیه دولت به خاطر حمایت از مردم و مشکلاتی که با آنها دست به گریبان هستند دفاع کرد. وی با اشاره به ده برابری شدن مشکلات اقتصادی مردم، اظهار داشت وقتی مردم ناراضی هستند، این نمایندگان هستند که باید به زبان مردم تبدیل شوند و مشکلات مردم را بیان کنند و از دولت انتقاد کنند. این نماینده‌ی اصول‌گرای مجلس در بخش دیگری از اظهارتش با دفاع از عملکرد مجلس در خصوص تخصیص یارانه معیشتی به دهک‌های پایین جامعه، و اختصاص ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر فرد به این گروه درآمدی را یکی دیگر از اقدام مجلس عنوان کرد و از اقدام مجلس به خاطر اینکه در این شرایط سخت چنین راهکاری را در مواجه با شرایط سخت اقتصادی کشور به کار گرفته است، دفاع کرد.
این دفاع از عملکرد مجلس در تخصیص یارانه‌ی معیشتی به مردم که بار مالی شدیدی را به دولت تحمیل خواهد کرد، در شرایطی عنوان می‌شود که حداقل‌های درآمدی نیز در اختیار دولت قرار ندارد و دولت برای گذران امور اقتصادی روزمره‌ی خود و تامین بودجه‌ی ماهانه و جبران کسری بودجه‌ی دائمی خود، ناگزیر به فعالیت سفته‌بازی در بازار و نوسان‌گیری از بازارهای سرمایه‌ای در کشور روی آورده است.
دولت برای جبران کسری بودجه سال‌هاست که از طریق جمع‌آوری منابع سرمایه‌‌ای مردم کسری بودجه خود را جبران می‌کند و در مواردی منابعی را که می‌خواهد پرداخت کند، از خود مردم می‌گیرد و از طریق دیگری به خود مردم پرداخت می‌کند و ارزش افزوده‌ای در اختیار ندارد که بخواهد آن را برای تامین مشکلات معیشتی مردم به کار گیرد.
به همین دلیل است که برخلاف تصور بسیاری، افزایش پرداخت یارانه‌ی نقدی به مردم به مبلغ بیش از ۴۰ هزار میلیارد در ماه نه تنها در توان دولت نیست، بلکه برای تامین آن دولت چاره‌ای غیر از دریافت همان مبلغ از مردم نخواهد داشت و به این ترتیب نه تنها پولی گیر مردم نمی‌آید بلکه شمار قابل توجهی از مردم باز هم بخش قابل توجهی از سرمایه‌‌ی خود را از طریق بازارهای سرمایه‌ای بورس، طلا، و دلار و مالیات از دست خواهند داد و عملا تغییر محسوسی در دارایی و دریافتی مردم ایجاد نخواهد شد.
این در حالی است که تاج‌آلدینی در دفاع از عملکرد مجلس در تصویب پرداخت یارانه معیشتی به مردم ضمن تایید این موضوع که این اقدام بار مالی سنگینی به دولت تحمیل خواهد کرد اظهار داشت هر کار بزرگی بار مالی دارد و نمی‌شود بدون بار مالی مشکل مردم را حل کرد.
وی در عین حال با اشاره به موانع قانونی که در این خصوص وجود دارد اظهار داشت مجلس منع قانونی را حل می‌کند.
این در حالی است که مجلس نباید به عنوان قانون‌شکن در سطح عمومی جامعه مطرح شود که هرگاه منعی قانونی برای انجام مصوبات مجلس وجود دارد با دور زدن قانون و رفع این موانع حرف خود را پیش ببرد. موانع قانونی برای ایجاد محدودیت در مقابل عملکرد دولت یا مجلس ایجاد شده‌اند و ملاحظاتی در طرح آنها مدنظر بوده که باید توسط گروه‌های بعدی چه دولت و مجلس مورد ملاحظه و مراعات قرار بگیرند. مجلس ملزم به مراعات قوانین است و وظیفه دارد که با رعایت موازین قانونی خواسته‌ها و مصوبات خود را پیش ببرد و اساسا کارکرد مجلس دفاع از قوانین و در صورت نیاز تصویب قوانین جدید است،‌نه اینکه خود به ناقض قانون تبدیل شود و برای پیشبرد اهداف و مصوبات خود قانون را دور بزند.