روزنامه جمهوری اسلامی و هشدار بزرگ پیام انتخابات برای مسئولین

حجت الاسلام مسیح مهاجری که صاحب امتیاز قدیمیترین روزنامه در حیات جمهوری اسلامی است و زمانی علی خامنه ای صاحب امتیازش بود و همیشه جزو اصولگرایان بوده است در سرمقاله ای نوشت کاهش مشارکت در انتخابات یک هشدار بزرگ بودبه مسئولین که به جای جنگ قدرت به فکر مردم باشند و هشدار به جناح‌ها که منافع مردم و مصالح کشور و نظام را قربانی منافع خود نکنند.
وی گفت میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم پائین بودودر طول چهار دهه گذشته و در 10 دوره انتخابات مجالس گذشته مشارکت مردم هرگز از 50 درصد پائین‌تر نبود. وی افزود مسئولان نظام باید این کاهش هشداردهنده را یک زنگ خطر بدانند و به بررسی همه‌جانبه آن بپردازند. وی همچنین گفت در تهران، مشارکت بسیار پائین‌تر بود، وضعیتی که برای مرکز جمهوری اسلامی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی گفت اگر گوش‌های مسئولین زنگ خطرها را نشنوند، خطر برطرف نمی‌شود. توسل به توجیهات غیرموجه نیز بی‌فایده است. کاهش مشارکت مردم در انتخابات را نباید به گردن دیگران انداخت.وی افزود واقعیت اینست که عامل اصلی این ریزش، خودمان هستیم. هر روز که می‌گذرد، دافعه‌ها بیشتر و جاذبه‌ها کمتر می‌شوند.
اکنون به جائی رسیده‌ایم که شیفتگی خدمت به حداقل رسیده و تشنگی قدرت در اوج است. اختلاف و تفرقه غوغا می‌کند و اشتغال به این امور فرعی، توجه به اصل، که خدمت کردن به مردم است، را به فراموشی سپرده است.
وی افزود مقصر دانستن این جناح و تبرئه کردن آن جناح نیز مشکلی را حل نمی‌کند. جناح‌ها در عمل نشان داده‌اند که حفاظت از منافع خود را بر مصالح ملت و کشور و نظام و انقلاب ترجیح می‌دهند. بی‌تدبیری در برابر گرانی‌ها و ماجرای بنزین، بی‌عملی مجلس در برابر بحران‌ها و سازشکاری‌ها در مورد استیضاح وزرای خاطی، مربوط به هردو جناح است.
اینها باضافه اِعمال نظارت استسلاقی عواملی هستند که میزان مشارکت را کاهش داده‌اند بطوری که حتی هزینه کردن شرع، خرج کردن شهدا و افراط‌های بی‌سابقه صداوسیما در تبلیغات هم نتوانستند افاقه کنند.وی همچنین گفت اطلاعات موجود نشان می‌دهد افرادی از داوطلبان نمایندگی مجلس با اقدامات خلافی از قبیل توزیع مواد غذائی و دادن پول درصدد جمع‌آوری رأی برآمدند. و چون این قبیل اقدامات، به سلامت انتخابات خدشه وارد می‌کنند قطعاً باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد و درباره اقدام‌کنندگان تصمیمات قانونی اتخاذ شود.
کاهش مشارکت به ویژه در تهران چنان چشمگیربوده است که حتی روزنامه جمهوری اسلامی نیز آن را پیامی هشدار آمیز برای مقامات جمهوری اسلامی تعبیر کرده است .