مراسم چهلم سلیمانی و ادعاهای تبلیغاتی فرمانده سپاه پاسدارن

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم یادبود سردار قاسم سلیمانی در ستایشهایی اغراق آمیز که در ادامه اسطوره سازی از وی به شمار میرود گفت ستایش و تکریم ابعاد عظیم این شخصیت بزرگ فقط با کلام الهی قران امکان پذیر است .
وی افزود سردار سلیمانی آموخته بود در میدان جنگ باید کاسه سر را به خدا عاریه داد،و او هرگز در مقابل دشمن نمی‌لرزید و گام‌هایش استوار بود و زره قاسم پشت نداشت.او از قران آموخته بود که باید بال‌های تواضع خود را در مقابل همه مردم باز کند.
وی افزود: در زمانی که دشمنان می‌گفتند از شرق تا غرب عالم کاری می‌کنیم که همه جوانان شلوار جین و کفش نایک بپوشند سردار سلیمانی در این عصر بر پیشانی جوانان، پیشانی بند جهاد بست و قاسم می‌دانست جهاد لباس عزت است
.سردار سلامی اظهار داشت: سردار سلیمانی از امیر مؤمنان آموخته بود که اگر قومی لباس جهاد را از تن به در کند، خداوند بر آنان لباس ذلت می‌پوشاند .وی تاکید کرد: سردار سلیمانی همیشه مهاجر بود و پشت میز نمی‌نشست و بیشتر از آنکه در خیابان باشد، در بیابان بود و او فرشته نجات بود و هر کجا هر مظلومی گرفتار می‌شد قاسم و سپاهش آنجا بودند.وی افزود سلیمانی عاشق رهبر انقلاب و شیفته و دلداده ایشان بود .. مهربان بود با قلبش سخن می‌گفت، زبانش به دلش متصل بود تکه کلماتش وقتی به انسان می‌رسید ما بشوم بود؛ فدا شدن برای مردم برای او مطلوب‌ترین حالت زندگی بود. سردار سلامی افزود هر وداع قاسم برای خانواده‌اش آخرین وداع به نظر می‌رسید و همیشه دلهره بازگشت وی را داشتند و این سخت‌ترین نوع زندگیست.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی قاسم وارد میدان جنگ با اسراییلی ها شد، فلسطینی‌ها با سنگ به جنگ اسراییلی ها می‌رفتند، او کاری کرد که امروز غزه و کرانه باختری و شمال فلسطین میدان شلیک موشک‌هایی است که انتها ندارد و رژیم اسراییل زیر آتش آنها قرار دارد.وی گفت: او در تمام جنگ‌های مردم لبنان با اسراییل مستقیماً در میدان حضور داشت این را برادر عزیزم سردار پاکپور که خود همرزم او بود می‌داند.وی تصریح کرد: اما فقط اسراییلی ها نبودند که از او شکست خوردند او سیاست آمریکایی‌ها را برای ایجاد خاورمیانه جدید به شکست کشاند. او معمار شکست دادن میدانی آمریکا و اسرائیل تحت فرمان رهبر بزرگ مان بود. او اجازه نمی‌داد آمریکایی‌ها جان بگیرند، آنها را می‌شکست، عاجز می‌کرد و فرو می‌پاشاند.وی ادامه داد: آمریکا به تروریست تکفیری روی آورد؛ او شعله این فتنه بزرگ را خاموش کرد. این کار بی نظیر و بزرگی بود و به همین دلیل آمریکا او را تحمل نکرد.وی با بیان اینکه سردار سلیمانی را همه جهان نماد قدرت جمهوری اسلامی می‌دانستند، گفت: این قدرت امروز تکثیر شده است. قاسم امروز منتشر شده است. دیگر یک فرد نیست. جبهه مقاومت بعد از شهادت او سامان جدیدی گرفته است.وی افزود دشمن سیلی محکمی خورد اما هنوز سیلی نهایی پابرجاست؛ تا آن زمان که امت اسلام آخرین سرباز آمریکایی را از بلاد اسلامی خارج کنند و اسراییل را در مسیر زوال قطعی قرار دهند. وی همچنین اسراییل و آمریکا را تهدید کرد اگردست از پا خطا کنید هر دوی شما را می زنیم.وی به خطاب به کشورهای همسایه نیز گفت بارها به آنها گفته ایم روی آمریکا حساب باز نکنید چرا که دیر می‌رسد یا هرگز نمی‌رسد و اگر می‌خواهید روی آمریکا حساب باز کنید حتماً به دریا نگاه کنید و آنجا نقطه نهایی سکونت شماست.
وی همچنین گفت همانطور که شما در روز ۲۲ بهمن سیلی محکم‌تری به صورت استکبار زدید و زیر بیرق ولایت آمدید و از انقلاب تان دوباره دفاع کردیدقطعاً ملت ایران روز دوم اسفند سیلی محکم دیگری به استکبار می‌زنند و دوباره مفروضات استکبار را تغییر می‌دهند و پای صندوق‌های رأی، موشک‌ها را به قلب آمریکا و رئیس جمهور تروریستش شلیک می‌کنند.
سلامی از جمله رهبران سپاه است که با اغراق گویی و ادعاهای بزرگ که در عمل نشانه خاصی از انها وجود دارد هم به دنبال ایجاد تصویر مقدس و اسطوره ای از سلیمانی هستند ودرعین حال دستور رهبر جمهوری اسلامی را دنبال میکند که گفته است با زبانی قاطع و محکم با دشمنان برخورد کنید .اما بر خلاف تصور انها اینگونه سخن گفتن بیش از انکه احساس امنیت ایجاد کند در جامعه تفسیری از خشونت و جنگ در فضا ایجاد میکند . که رهبرا ن سپاه به آن توجه ندارند .