حمله با راکت به سفارت امریکا

به گزارش سی ان ان پنج راکت به سمت منطقه سبز بغداد شلیک شد که دست‌کم یکی از آنها به سفارت آمریکا برحورد کرد.یکی از این راکتها به محل غذاخوری برخورد کرد اما هیچ خسارت جانی نداشت.یک مقام رسمی وزارت خارجه آمریکا گفت گروههای مورد حمایت ایران، امنیت عراق را تهدید می‌کنند. عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق حمله به سفارت آمریکا را تضعیف حاکمیت ملی عراق خواند و ضمن محکومیت آن گفت عراق همچنان سعی در حفاظت از اماکن دیپلماتیک دارد.در هفته‌های اخیر چند بار به منطقه سبز شهر بغداد راکت‌هایی شلیک شده بود اما این نخستین بار است که از زمان کشته‌شدن قاسم سلیمانی، راکتی به سفارت آمریکا برخورد کرده است.
در آخرین اقدام به نظر میرسد که کتائب حزب الله با انتشار این ویدئو مسئولیت حمله را بر عهده گرفته و از انتقام سخت سخن گفته است. آنچه مشخص است آقای روحانی و ظریف و دولت مستقر عراق خواهان کاهش تنش با آمریکا و در سوی دیگر سپاه پاسداران و حشدالشعبی خواهان بیشتر شدن هزینه های حضور آمریکا در منطقه هستند.

باید منتظر ماند و دید که دولت ترامپ برای مقابله با این حملات و تهدیدها چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد. هر چند به علت مشکلات داخلی و مسئله استیضاح و نزدیکی انتخابات پیش بینی تصمیمی غافلگیر کننده غیر محتمل به نظر می رسد اما سابقه نشان داده ترامپ زیاد اهل تصمیمات عقلایی نیست.