برایان هوک و تحریمهای بیشتر علیه ایران در سال اینده

برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه ای خبر از اعمال تحریمهای جدید علیه ایران در سال آینده داد
و گفت ادامه این وضعییت منجر به فروپاشی اقتصاد ایران خواهد شد وی گفت اقتصاد ایران در حال تضعیف است و ضعیف‌تر خواهد شد، به ویژه که تحریم‌های ما در سال 2020 افزایش می‌یابد. وی گفت که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا یک سال و نیم پیش گفت حکومت ایران یک انتخاب در پیش دارد و آن‌ها در حال حاضر انتخاب کرده‌اند که اقتصادشان فرو بپاشد.وی گفت واشنگتن تلاش‌های دیپلماتیک را با قدرت نظامی برای حفاظت از منافع خود در منطقه ادغام کرده، وی همچنین از روند جاری و نتیجه تحریم‌ها و سیاست فشار حداکثری علیه ایران ابراز رضایت کرد.برایان هوگ همچنین در مصاحبه ای گفت رژیم ایران با بدترین بحران مالی تاریخ چهل ساله خود و نیز بدترین ناآرامی های سیاسی چهل سال گذشته رو‌به‌رو است. آنها با کسری بودجه عظیمی رو‌به‌رو هستند و وقتی بودجه سال آینده منتشر شود، وضعیت از این هم بدتر خواهد شد. بنابراین، ایران می‌داند که شرایطش تحت کارزار فشار حداکثری که ما اعمال کرده‌ایم ناپایدار است و آنها از بابت این حجم عظیم انزوای سیاسی و فشار اقتصادی که ما اعمال کرده‌ایم به شدت هراسانند. کشورهای دیگر نیز دارند به این تلاش ما می‌پیوندند. از این رو من بر این باورم که این رژیم، از جهات متعدد، تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است. و آنها، که عادت ندارند نه بشنوند، خشمگین هستند. اما پرزیدنت ترامپ در برابر این رژیم ایستاده است. وی در مورد درگیری نظامی میان ایران و امریکا گفت. آمریکا به اندازه کافی در خاورمیانه درگیر جنگ بوده است و ما به دنبال درگیری‌های بیشتر نیستیم. ایالات متحده سیاستش در قبال ایران را در کانال دیپلماتیک حفظ کرده‌ است. اما ایران بارها با استفاده از نیروی نظامی به دیپلماسی ما پاسخ داده است و این را نه تنها علیه ایالات متحده، ‌بلکه علیه بسیاری از کشورها انجام داده است. بنابراین، این رفتاری است که با خصوصیات یک رژیم یاغی مطابقت دارد. ما به تمرکز کردن بر دیپلماسی ادامه می‌دهیم. اما وقتی ایران به ایالات متحده حمله کند – همان‌گونه که از طریق نیروی نیابتی‌اش کتائب حزب‌الله حمله کرد – ما برای دفاع از خودمان واکنش نظامی نشان می‌دهیم.
هوک در مورد حمله آمریکا به نیروهای کتایب حزب الله در عراق گفت نیروهای ایالات متحده به دعوت دولت عراق در آن کشور حضور دارند. ودولت عراق نسبت به تضمین امنیت نیروهای ما در عراق مسئول است. و چون آنها به این وظیفه‌شان عمل نکرده‌اند. از این رو ما مجبور شدیم خودمان دست به کار شویم و گروهی را که به یک پایگاه نظامی عراق، که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، ‌حمله کرده بود، ‌هدف قرار دهیم. ما از دولت عراق خواسته‌ایم افرادی که این حملات را علیه نیروهای آمریکایی و عراقی اجرا می‌کنند را بیابد، ‌دستگیر کند، ‌و به دست قانون بسپارد. وی افزود ‌رژیم ایران اکنون بزرگترین تهدید برای امنیت عراق است.