ادعاها و هشدارهای جدید فرمانده سپاه پاسداران

حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز پنج شنبه در نشستی که با رزمندگان، بسیجیان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشت، به دشمنان هشدار داد اگر دست از شیطنت بر ندارند منافع‌آنها توسط جمهوری اسلامی به آتش کشیده می‌شود. وی با بیان اینکه طی ۴۱ سال پس از انقلاب اسلامی همه فتنه‌ها به خاطرتبعیت از ولی امر مسلمین خاموش شده است، گفت دشمن از همه راه‌ها برای هجوم و حمله به جمهوری اسلامی استفاده کرده و در همه‌ی راه‌ها شکست خورده است. وی اظهار داشت هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی مورد هجوم و جمله دشمنان قرار نداشته است. سلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی فاصله کمی تا پیروزی دارد و به جبهه دشمنان نزدیک است، گفت آنها مدام در حال عقب‌نشینی هستند. فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دشمنان تصور می‌کنند با فشر اقتصادی می‌توانند ملت ایران را به تسلیم وا دارند، به آنها هشدار دادکه هرچه فشار خود را بر مردم بیشتر کنند، مردم مقاوم‌تر می‌شوند.سلامی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به ناآرامی‌های آبان ماه‌که به کشته شدن و دستگیری هزاران تن انجامید، گفت مردم به موقع جلوی ناآرامی‌ها ایستادند و مانع از ناآرامی در کشور شدند.
اظهارات سلامی در حالی عنوان می‌شود که ناآرامی‌ها و اعتراض‌ها نه توسط مردم، بلکه به واسطه خشونت بی‌سابقه‌ای که توسط حاکمیت علیه مردم و معترضین اعمال شد فرو نشانده شد.
همچنین اشاره‌ی سلامی به پیروزی قریب الوقوع جمهوری اسلامی و شکست دشمنان در حالی است که مشخص نیست جمهوری اسلامی در چه جبهه‌ای قرار است به پیروزی برسد و دشمنان از چه موضعی در حال عقب‌نشینی هستند. این اظهارات متوهمانه در خصوص شکست دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی، در حالی که حتی موضوع پیروزی جمهوری اسلامی و شکست دشمنان نیز مشخص نیست، به اظهارات فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ختم نمی‌شود.
در کنار وی، یحیی صفوی دستیار و مشاور آیت‌الله خامنه‌ای در امور نظامی نیز روز پنج‌شنبه در مراسمی مشابه در حسینیه شهدای بسیج در تهران، با اشاره به مقاومت قهرمانانه‌ی ملت ایران در مقابل دشمنان، ضمن تاکید بر اینکه اقتدار ملت ایران در مقابل امریکا و اسرائیل، توسط نیروهای سپاه ارتقا یافته است، پیش‌بینی کرد به زودی امریکا از منطقه غرب آسیا فرار خواه کرد و سوریه امریکایی‌ها را از این کشور بیرون خواهد کرد.

این اظهارات در حالی عنوان می‌شود که علیرغم رجز‌خوانی‌ها بنا بر گزارش مطلعان سیاسی، جمهوری اسلامی حتی نتوانسته است نیروهای خود را در سوریه حفظ کند و بنا به روایت افراد مطلع سوریه به تمامی در اختیار روسیه و امریکا است و جمهوری اسلامی از نگرانی حملات اسرائیل علیه نیروهای این کشور در سوریه، قدرت کوجکترین تحرکاتی را در سوریه از دست داده است.