پیروزی غافلگیر کننده حزب محافظه کار بریتانیا

به گزارش سی ان ان روز پنجشنبه حزب محافظه‌کار بریتانیا با به دست آوردن اکثریت قاطع پارلمان این کشور، پیروز انتخابات سراسری انگلیس شد.با اعلام نتایج رسمی شمارش آرا ، حزب محافظه‌کار به رهبری بوریس جانسون توانست با کسب 380 کرسی اکثریت قاطع پارلمان بریتانیا را کسب کند . که بیش از پنجاه کرسی بیش از گذشته بود و پیروزی درحد زمان مارگرت تاچر بود. حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین 203 کرسی به دست آورد که 65 کرسی کمتر از انتخابات سال 2017 است.که بدترین نتیجه در پنجاه سال اخیر حزب بود وحزب ملی اسکاتلند هم با به دست آوردن 55 کرسی با بیش از بیست کرسی حزب سوم شدرهبر حزب لیبراب دمکرات هم خودشرای نیاورد ..
جانسون بوریس نخست‌وزیر بریتانیا با تاریخی توصیف کردن انتخابات سراسری روز گذشته این کشور، پیروزی حزب محافظه‌کار را سند محکمی برای اجرای برگزیت توصیف کرد.وی گفت به‌نظر می‌رسد که به این دولت محافظه‌کار کشور، حکم قدرتمند جدیدی اعطا شده است، برای اجرای برگزیت، و نه فقط اجرای برگزیت بلکه متحد کردن این کشور به پیش بردن آن.کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا با بسیار ناامید کننده خواندن نتایج انتخابات ، از تصمیم خود برای استعفا خبر داد.
و گفت در هیچ کارزار انتخاباتی آتی، من رهبر حزب ‌نخواهم بود.
نیکولا استورجن وزیر اول اسکاتلند نیز گفت که اسکاتلند خواهان دولت بوریس جانسون نیست.وبه هیچ وجه خواهان خروج از اتحادیه اروپا نیست و باید همه‌پرسی مجددی در این کشور برای تصمیم‌گیری مستقل مردم اسکاتلند برگزار شود.