وضعیت دشوار دو فرانسوی زندانی در ایران

در حالیکه امانویل مکرون رییس جمهور فرانسه خواستار دو فرد فرانسوی زندانی در ایران شده است. سعید دهقان و کیل این دو زندانی که یکی از انها دو تابعییتی ایرانی فرانسوس به شمار میرود گفت بازپرس پرونده با آزادی موکلینم به قید وثیقه موافقت کرده است و قرار وثیقه پرونده موکلینم صادر شده و قاضی با آزادی آنها با وثیقه موافقت کرده است. ولی معاون دادستان با این امر مخالفت کرده و لذا برای رفع اختلاف، پرونده به دادگاه انقلاب ارسال شد.
دهقان افزود ما منتظر تصمیم درست و قانونی دادگاه انقلاب در رابطه با اختلاف نظر بین قاضی پرونده و معاون دادستان هستیم.
وی گفت در ملاقاتی که با موکلین داشتم، آنها از این بلاتکلیفی طولانی که به ماه هفتم هم رسیده بسیار عذاب می کشند و ناراحت هستند و به طور خاص خانم عادل خواه بسیار ضعیف و نحیف شده است.
لازم به ذکر است که خانم فریبا عادل‌خواه محقق ایرانی-فرانسوی در حوزه انسان شناسی است که هفت ماه پیش به اتهام جاسوسی دستگیر شده است. این در حالی است که بیش از سه دهه است که او به ایران رفت و امد دارد ورولاند مارشال، نیزپژوهشگر فرانسوی است که برای دیدن او به ایران آمده بود هردو نفر به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شده و تا به امروز نیزچندین بار قرار بازداشت موقت انها تمدید شده است