دولت روحانی و تداوم راه احمدی نژاد

در ادامه انتقادها از رفتارهای اخیر حسن روحانی رئیس جمهور، محمد سلامتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، با بیان این موضوع که حسن روحانی هیچ‌گاه گزینه‌ی سیاسی مدنظر اصلاح‌طلبان نبوده و اصلاح‌طلبان از سر ناچاری از او حمایت کرده‌اند، عملکرد حسن روحانی را بر جایگاه و پایگاه اصلاح‌طلبان موثر دانست و گفت اگر در سال ۹۲ آیت‌الله هاشمی که گزینه اصلی اصلاح‌طلبان بود، ردصلاحیت نشده بود، چنین روندی در جامعه رخ نمی‌داد. وی با بیان اینکه مردم وضعیت اصلاح‌طلبان را درک می‌کنند و می‌دانند جریان اصلاحات تحت شرایط خاصی از حسن روحانی حمایت کرده‌اند گفت مردم می‌دانند که نباید همه تحولات را به پای اصلاح‌طلبان بنویسند. او افزود مردم می‌دانند که اگر اصلاح‌طلبان بتوانند با معرفی نامزدهای اصلی خود و به کارگیری تمام توان خود حضور پیدا کنند، چنین شرایطی رخ نخواهد داد.
وی در خصوص حمایت اصلاح‌‌طلبان از دولت حسن روحانی افزود اصلاح‌طلبان به دلیل رویکردهای اشتباه اتخاذ شده از سوی حسن روحانی، در مسیر فاصله گرفتن از او قرار گرفته‌اند. او گفت در حال حاضر شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که دولت در یک جناح قرار گرفته و اصلاح‌طلبان در جناح دیگر. سلامتی با بیان این موضوع که اصلاح‌طلبان در برابر خواسته‌های مردم مسئول هستند گفت اکنون اصلاح‌طلبان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که این خواسته‌ها در دولت روحانی محقق نمی‌شود.
دبیر کل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با بیان این موضوع که انتقاد علیه اصلاح‌طلبان افزایش یافته، از روحانی به این علت که از تجربه‌های گذشته استفاده نمی‌کند، انتقاد کرد و گفت وی به پیشنهادات دلسوزانه هم توجهی ندارد.
سلامتی رویکردهای اتخاذشده توسط روحانی را نامشخص و مبهم خواند و با اشاره به حمایت قبلی اصلاح‌طلبان از حسن روحانی، گفت اصلاح‌طلبان ناگزیر هستند به دلیل شرایط خاص کشور، همچنان در برخی از زمینه‌ها از روحانی حمایت کنند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از حسن روحانی به خاطر اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، و افزایش قیمت بنزین، اظهار داشت افزایش قیمت بنزین فضایی التهابی در کشور ایجاد کرده و بدون دلیل منطقی و خاصی انجام شده است.
وی با اشاره به علاقمندی مردم به نظام و انقلاب، گفت مردم به خاطر این علاقمندی مشکلات را تحمل می‌کنند، و گفت تصمیم دولت پشتوانه اقتصادی نداشت.
سلامتی با اشاره به اینکه دولت به اهداف از پیش تعیین شده‌ی خود نرسیده و نخواهد رسید، گفت دولت قبلا تصور می‌کرد می‌تواند سطحی از درآمد را کسب کند، اما با تصمیم دولت در خصوص توزیع منافع حاصل از طرح در بین ۶۰ میلیون نفر از مردم، امکان استفاده از منافع طرح را نیز از دست داده است.
دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ادامه اظهارات و انتقاداتش علیه حسن روحانی، او را با احمدی نژاد مقایسه کرد و گفت روحانی و مشاوران او که طرح توزیع سهمیه‌ای احمدی‌نژاد را نادرست و از اساس اشتباه می‌دانستند، حالا خودشان مجری همین طرح شده‌اند و با همان مکانیسم و شیوه آن را اجرا می‌کنند. وی با اشاره به اینکه حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی، همواره حمایت همراه با انتقاد بوده است، افزود اصلاح‌طلبان به خاطر نقشی که در پیروزی حسن روحانی داشتند ناگزیر هستند از او حمایت کنند.
سلامتی تاکید کرد دولت روحانی اصلاح طلب نبوده و نیست. وی دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی را شرایط خاص دولت روحانی پس از تشدید تحریم‌ها علیه دولت او دانست و گفت به تدریج انتقادها علیه روحانی به خاطر ضعف‌های او در زمینه‌های سیاست‌گذاری اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر وجه حمایتی غلبه پیدا می‌کند.
او راه گذار از شرایط سیاسی فعلی را همکاری نهادها و ارگان‌ها با یکدیگر دانست و با اشاره به اینکه انتخابات اسفندماه باید تبلوردهنده‌ی خواست تمامی مردم و جریان‌ها باشد. گفت وقتی مردم ببینند نماینده‌های واقعی آنها در انتخابات حضور پیدا کرده‌اند، با شور و شوق در انتخابات حضور خواهند یافت. وی بی‌آنکه حتی نامی از شورای نگهبان ببرد، خواستار عدم برخورد سلیقه‌ای برخی از ارکان کشور در بررسی صلاحیت اصلاح‌طلبان شد.
اظهارات سلامتی در خصوص ضرورت همراهی و همدلی گروه‌های مختلف در کشور برای استفاده از فرصت انتخابات در حالی عنوان می‌شود که بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران سیاسی، به علت مشکلات جامعه، و ناامیدی گسترده مردم، راه برون‌رفت از وضع موجود و اعتماد مجدد به اصلاح‌طلبان را موضع‌گیری صریح اصلاح‌طلبان نسبت به نهادهای مانع دموکراسی در جامعه می‌دانند
و معتقدند تلاش‌های اصلاح‌طلبان برای مقابله با نظارت استصوابی در شرایط فعلی نه تنها به رفع مشکلات سیاسی کشور کمکی نمی‌کند، بلکه ادرس غلط برای رویارویی با جو نامناسب سیاسی نیز هست.