مواضع شکوری راد در مورد ریزش آرا انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح طلبان

شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان پس از اعتراضات اخیر در آبان‌‌ماهدچار ریزش رای نشده‌اند، گفت این ریزش رای بیشتر در ارای اصولگراها رخ داده است. وی با بیان اینکه اعتراضات بیشتر در مناطق کم‌برخوردار رخ داده، گفت مردم پیش از این مناسکی رای می‌داده‌اند. وی در ادامه گفت این افراد در حال حاضر آسیب دیده و متالم هستند و در انتخابات شرکت نخواهد گفت‌ شکوری افزود ریزش بیشتر در اردوگاه اصولگرا رخ داده و و چون اعتراضات در مناطق مرفه که پایگاه رای آنان است صورت نگرفته بلکه در مناطق حاشیه ای که پایگاه اصولگرایان بوده رخ داده است.
بنا به گفته برخی تحلیل‌گران، ظهارات شکوری راد نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان همچنان نه شناختی ازرفتار انتخاباتی رای‌دهنده‌ها دارند و نه شناخت شفافی در خصوص جایگاه خود در میان جامعه.
رفتار انتخاباتی مردم در ایران به ندرت از الگوی طبقاتی پیروی می‌کند و حتی زمانی هم که شعارهای پوپولیستی با وعده تحقق عدالت اجتماعی برای طبقات محروم، بر رفتار انتخاباتی رای دهنده‌ها تاثیر می‌گذارد این، فقط طبقات محروم نیستند که تحت تاثیر این وعده‌ها رفتار انتخاباتی خود را رقم می‌زنند، بلکه وعده‌های پوپولیستی حمایت از محرومان به همان میزان هم بر آرای انتخاباتی طبقات متوسط تاثیر می‌گذارد. دبیرکل حزب اتحاد ملت هنوز نمی‌داند که ریزش رای اصلاح‌طلبان در مقایسه با آرای ثابت به اصولگراها می‌تواند آنها را برای همیشه از صحنه سیاسی کشور حذف کند.
به اعتقاد برخی تحلیل‌گران اصلاح‌طلبان در بیست سال گذشته نتوانسته‌اند استراتزی یا تاکتیک شفاف و عملیاتی روشنی برای اداره جامعه به مردم معرفی کنند تا به پشتوانه‌ی آن بتوانند مرحله به مرحله در فصای سیاسی کشور حضور یابند و اهداف خود را پیش ببرند.
صندوق رای اصلاح‌طلبان همواره متکی به آرای خاکستری بوده است که تنها در صورت ارائه‌ی برنامه‌های متفاوت و تقویت انگیزه‌های مشارکت سیاسی در جامعه توانسته‌ است این گروه مرشمار از افراد را به پای صندوق‌های رای بکشاند.
موفقیت اصلاح‌طلبان تاکنون عمدتا به انگیزه‌ی مشارکت سیاسی مربوط بوده تا وعده‌های پوپولیستی برای به پای صندوق کشاندن طبقات کم برخوردار.
کاهش معنی‌دار مشارکت سیاسی متجر به عدم‌رایآوری اصلاح‌طلبان در بسیارب از مطالعات پزوهشی که توسط خود اصلاح‌طلبان انجام شده نیز به تایید رسیده است و عجیب است که ریرش معنی دار آرای اصلاح‌طلبان در دوسال گذشته به گوش دبیرکل حزب اتحاد ملت نرسیده است.