شهادت جنجالی سفیر امریکا در اتحادیه اروپا علیه ترامپ

به گزارش سی ان ان ساندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در نشست استماع تحقیقاتی که به منظور طی روند استیضاح ترامپ در حال برگزاری است گفت رئیس جمهوری آمریکا به او دستور داده بود با رودی جولیانی وکیل وی در خصوص مسائل مربوط به اوکراین همکاری کند.وی همچنین تایید کرد که همه میدانستند که اعطای کمک نظامی به اوکراین منوط به تحقیق در مورد بایدن است . او همچنین گفت مستقیما با ترامپ صحبت نکرده است . او همچنین گفت از وزارت خارجه و کاخ سفید خواستم تا اسنادی را برای ارائه این شهادت در اختیار من قرار دهند، اما این درخواست را رد کردند.او گفت پمپئو وزیر خارجه و مایک پنس معاون رییس جمهور از ارتباط میان تحقیقات با ارائه کمک ها به اوکراین مطلع بودند. در واکنش به این شهادت جنجالی
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا گفت او را خیلی خوب نمی‌شناسم.
او افزود من از اوکراین چیزی نمی خواهم. من گوردون ساندلند را خیلی خوب نمی‌ شناسم. با او زیاد صحبت نکرده‌ ام. آدمی نیست که من او را خوب بشناسم، با این حال آدم خوبی به نظر می‌ رسد. او از نامزدهای انتخاباتی دیگری غیر از من حمایت می کند.
این در حالی است که مارک شورت رئیس دفتر مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه ای گفت معاون رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تحقیقات در موضوع بایدن و دیگر مسائل مالی مرتبط با اوکراین گفتگو کرده است. اما مکالماتی که سفیر ساندلند حرفش را زده روی نداده است.این شهادت جنجالی بیش از همه میتواند و ضعییت ترامپ را تحت تاثیر قرار دهد .