انتقاد پوتین از تحریمهای امریکا علیه روسیه

به گزارش رویترز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درسخنانی در مجمع سرمایه گذاری روسیه از تحریمهای امریکا علیه روسیه انتقاد کرد و گفت آمریکا با ممانعت از فعالیت شرکت‌های آمریکایی در روسیه به خود صدمه زده است.پوتین افزود محدودیت‌هایی که از سوی دولت آمریکا در سال‌های اخیر اعمال شده شامل بیش از چهار صد شرکت و حدود سیصد نفر می‌شود و تاثیر منفی آن برای خود آمریکا است. شرکت‌ها در پروژه‌ای خاص سرمایه گذاری کرده اند و اکنون باید از آن پروژه‌ها دست بکشند و متضرر شوند.پوتین در انتقاد از سیاست‌های آمریکا تصریح کرد آن‌هایی که اتحادیه اروپا را از خطر روسیه می‌ترسانند در پی بهره برداری از سرمایه کشور‌های این اتحادیه هستند.
پوتین در بیان این مطلب افزود روسیه در پی هجوم به هیچ طرف و هیچ کشوری نیست و کسانی که از خطر روسیه می‌گویند در پی بهره برداری از این نوع تبلیغ هستند.وی تصریح کرد با ارزیابی سیاسی از اوضاع آمریکا متوجه می‌شویم که تنش در روابط اقتصادی میان آمریکا و چین به سود کسی نیست.
پوتین همچنین به دلایل فروپاشی شوروی اشاره کرد و گفت فروپاشی ارتباطی به گرایش‌های قومیتی در حوزه بالتیک نداشت بلکه اساس کار، سیاست‌های ناکارآمد اقتصادی بود. در این میان شاهد بودیم که چین توانست به بهترین روش از امکانات دولت مرکزی بهره بگیرد و اقتصاد بازار را توسعه دهد، اما شوروی چنین نکرد. سیاست‌های ناکارآمد اقتصادی شوروی بر روند سیاسی کشور هم اثر گذاشت.