زلزله در واشنگتن، شهادت دیپلمات برجسته امریکایی علیه ترامپ

به گزارش سی ان ان ،روز گذشته با شهادت ویلیام تایلور دیپلمات ارشد آمریکایی در اوکراین علیه دونالد ترامپ، مسئله استیضاح رییس جمهور آمریکا وارد مرحله جدیدی شد .
وی شهادت داد و گفت که او اعطای کمک امنیتی به اوکراین را منوط به به تحقیقات از کسب و کار جو بایدن، یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات 2020 آمریکا کرده بود. سخنان وی با ادعاهای ترامپ مبنی بر اینکه او قصد زد و بند با رئیس‌جمهور اوکراین بر سر اعطای کمک 391 میلیون دلاری به این کشور نداشته همخوانی ندارد. وی گفت که گوردون سانلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا به او گفته که ترامپ اعطای این بسته کمک را به اعلان علنی تحقیقات از جو بایدن و پسرش مرتبط کرده است.
وی که بعد از تغییر سفیر امریکا در اوکراین به سمت سفیر موقت در این کشور منصوب شده بود در جلسه‌ای پشت درهای بسته مقابل اعضای سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که در حال پیشبرد تحقیقات استیضاح از دونالد ترامپ هستند حاضر شد و شهادت داد.بخشی از سخنان آغازین وی به رسانه ها درز داده شده است .
بسیاری از ناظران حضورو شهادت تیلور را یک زلزله سیاسی در پرونده ترامپ دانسته اند که میتواند موقعییت ریاست‌جمهوری ترامپ را برای انتخاب مجدد در انتخابات ۲۰۲۰ به مخاطره می‌اندازد.