دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و مذاکره با امریکا

در پی مخالفت‌های داخلی با دولت و همچنین مذاکره با ایالات متحده، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن مخالفت با گفتگو با ایالات متحده، با بیان اینکه ممکن است ترامپ متقاعد شده باشد که در مسیر عبور آقای روحانی با رئيس جمهور ایران عکس بگیرد و آن را پیروزی در مذاکره اعلام کند، اظهار داشت اگر چنین اتفاقی هم بیفتد حسن روحانی باید از کنار او با مشت گره کرده رد بشود و اجازه ندهد که ترامپ بخواهد هیچ نوع سوءاستفاده از چنین عکسی بکند. وی همچنین هدف از پرداختن به موضوع سحر خدایاری موسوم به دختر آبی، به عنوان یک مساله مهم درکشور را جلوگیری از شکل‌گیری یک جبهه اصلی در مقابل هواداران امریکا و اندیشه‌ی امریکایی ذکر کرد و اظهار داشت این اقدامات با این هدف صورت می‌گیرد که جبهه مخالف هواداران امریکا شکل نگیرد. وی همچنین ضمن ابراز خوشحالی از مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با هر نوع مذاکره با امریکا، آن را سرآغازی برای نبرد علیه امریکا عنوان کرد و گفت باید در مقابل کسانی که می‌خواهند صحنه مبارزه منحرف کنند ایستادگی کرد. محسن رضایی با انتقاد از برخورد مجلس در مقابل خروج ترامپ از برجام گفت این مجلس اگر یک مجلس انقلابی بود باید به محض خروج ترامپ از برجام، اطلاعیه می‌داد و از دولت می‌خواست دولت انقلابی تشکیل دهد و روحیه انقلابی در کشور حکمفرما کنند.
وی برجام را اوج پیروزی اندیشه دولتی‌ها و مجلسی‌های لیبرال دانست و با انتقاد از تفکر تکنوکراتیک حاکم بر دولت، از دولت به علت عدم ورود سرمایه و همچنین تکنولوژی به کشور انتقاد کرد و گفت سی سال تردید و انحراف در اقتصاد هیچ نتیجه‌ای برای کشور نداشته است.رضایی اظهار داشت خروج امریکا از برجام باید پایان اندیشه لیبرالی در کشور باشد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهاراتش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به کنار رفتن بولتون قانع نیست،‌ اظهار داشت روزی خواهد رسید که جمهوری اسلامی ترامپ را محاکمه خواهد کرد. وی اظهار داشت با ضدامریکایی و ضد لیبرالی شدن فضای جامعه، مجلس انقلابی تشکیل خواهد شد و پیام شکست امریکا توسط ایران برای جهان مخابره خواهد شد
. محسن رضایی هدف از پیش‌قدم شدن مکرون رئیس جمهور فرانسه برای میانجی‌گری بین ایران و امریکا را تلاش اروپایی‌ها برای بر باد نرفتن زحمات چهل‌ساله‌ی غرب دانست و اظهار داشت آنها می‌خواهند این تماس برقرار بشود و پانزده میلیارد دلار به ایران داده شود تا همچنان اقتصاد ایران بلاتکلیف باقی بماند. وی در بخشی از اظهاراتش سال ۹۸ را سالی تعیین‌کننده برای انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به اینکه در این سال امریکا برای رویارویی جدید با ملت ایران آمده است، گفت آنها با جنگ فرهنگی، اقتصادی و سایبری می‌خواهند با ملت ایران مقابله کنند و ملت ایران را در عرصه اقتصادی و فرهنگی و فضای مجازی محاصره کنند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نارسایی‌هایی که در فرهنگ، آموزش و فرهنگ وجود دارد، ضمن انتقاد از کسانی که در مقابل بیکاری و گرانی و کاهش ارزش پول ملی پاسخگو نیستند، اجرایی نکردن به سیاست‌های ابلاغی آیت‌الله خامنه‌ای در زمینه اقتصادی را مورد انتقاد قرار داد و گفت مدافعان تکنوکرات‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.
محسن رضایی کسی است که با همین شعارها در زمان جنگ و اغراق گویی در مورد پیروزی سریع بر عراق در عملیاتهای مختلف مانند کربلای چهار و پنج با تصمیم گیریهای اشتباه هزارن جوان را به کشتن داد و در اخر هم گفت برای پیروزی برعراق باید بمب اتمی داشت. ودر نهایت هم ایت االه خمینی متوجه این اغراق گوییهاشد و خود آتش بس با عراق و قعطنامه 598 را پذیرفت . این شعارها یا دآورهمان سیاستهاست . او بدون قبول مسئولیت در مورد مسایل گذشته هم اکنون بازهم به همان شیوه و شعارها روی اورده است .