رییسی و دیدار با اصحاب رسانه


رييسى رئيس دستگاه قضا ، با حضور در گرد همايى مسئولان و اصحاب رسانه  خطاب به اهل قلم گفت ما رسانه ها را همكاران خود در اجراى عدالت معرفى مى كنيم نه اينكه آنها را مقابل خود ببينيم .او در ادامه با جديت اعلام كرد كه ما مجموعه ى رسانه اى كشور را همكاران اجراى عدالت مى بينيم .رئيسى در خلال نطق خود در خصوص نقد منصفانه سخن گفت و افزود :نقد منصفانه به دستگاهها ، نظام ادارى و تمام سيستم هاى ادارى و دولتى كمك مى كند  به خصوص اينكه در مجموعه ى دستگاه قضايى مى تواند موثر باشد . وی در ارتباط با حق شخصى فرد و همچنين گاهى حق فرد ديگر و گاهى هم حق كل نظام گفت :شما رسانه اى ها ديگر سيره ى ما را مشاهده كرده ايد كه در قضايا به چه شكل اقدام كرديم در نهايت نسبت به حق شخص مى توانيم راحت گذشت كنيم ولى حق نظام قابل گذشت نيست .در مساله ى حقوق فردى ، يكى از كارهاى دادگاهها اين است كه مى توانند با صلح و سازش مشكل را حل كنند و بقيه ى مراحل بدون اينكه كار به دادگاه و محكمه بكشد با كدخدا منشى و روسفيدى حل مشكل كنند كه در اين رابطه ما از آن استقبال مى كنيم . وی ادامه داد :بهتر است مسايل و مشكلات درون سازمانى همانجا حل شود و پرونده اى تشكيل نشود و به دستگاه قضايى كشانيده نشود رييسى ادامه داد :ما از كسانى كه در رابطه با دستگاه قضا حرف و حديثى روا داشتند و أحياناً كيفر خواستى هم برايشان صادر شده گذشت مى كنيم اما مشكل ما حق و حقوق نظام  است كه مربوط به اصل نظام و اجراى قوانين و مقررات نظام است كه به اميد خدا مطبوعات به آن پايبندند .

رييسى تاكيد كرد :ما خطوط قرمزى داريم در رابطه با حفظ آزادى كه حفظ رسانه و مطبوعات بسته به رعايت آن محفوظ مى ماند رئيسى موجوديت آزادى در كشور را متكى به خون شهداء و انقلاب اسلامى دانست و گفت :ما در دستگاه قضايى از آزادى رسانه ها و مطبوعات حمايت مى كنيم و آن را به نفع مردم و كشور مى دانيم

رییسی که چشم به دستیابی به مقام  رهبری دوخته است سعی می کند با ترمیم چهره خود که ناشی از مسئولییت داشتن در اعدامهای دهه شصت است  در افکار عمومی شخصیتی معقول و مداراگر جلوه گر شود . بازسازی تصویر وی در مطبوعات و رسانه های مختلف و حتی اصلاح طلب کلیدش زده شده است . این در حالی است که دستگیری روزنامه  نکاران در هفته های اخیر افزایش یافته است .