ابراز نارضایتی ترامپ از ایجاد شبهه جنگ با ایران


به گزارش سی ان ان به نقل از روزنامه واشنگتن پست ،مقام‌های آمریکایی گفته‌اند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از برخی تلاش‌ها در دولت او برای کشاندن واشنگتن به درگیری با ایران ناخشنود است.

این روزنامه به نقل از چندین مقام آمریکایی نوشته ترامپ رویکرد دیپلماتیک برای حل و فصل تنش‌ها را ترجیح می‌دهد و خواستار گفت‌وگوی مستقیم با رهبران ایران است. ترامپ فکر می‌کند برخی از مشاوران او قصد دارند ایالات متحده را به درگیری با ایران بکشانند؛ او این را برخلاف وعده دیرینه‌اش برای دوری‌گزینی از جنگ‌های پرهزینه می‌داند و به همین سبب از بابت چنین تلاش‌هایی ناخرسند است.ترامپ هفته گذشته از برنامه‌ریزی‌هایی که در دولتش انجام شده، عصبانی شده است.بولتون که قبل از پیوستن به کاخ سفید در سال گذشته مستقیماً خواستار تغییر نظام ایران شده بود نقطه نظرات کاملاً متفاوتی با ترامپ در مورد ایران دارد در حالیکه ترامپ می‌خواهد با ایرانی‌ها گفتگو کند، و به دنبال توافق است و پذیرای مذاکره با دولت ایران است.

برخی تحلیلگران می‌گویند دولت آمریکا بر اساس نوعی تقسیم کار در تلاش است شخص ترامپ را پلیس خوب و حامی گفتگو با ایران و جان بولتون و مایک پمپئو را پلیس بد و طرفدار درگیری با ایران به تصویر بکشند.

ترامپ چند روز پیش در جمع خبرنگاران گفت که دوست دارد مقام‌های ایران به او زنگ بزنند. او در همان نشست گفت که جان بولتون قدری تند است و او مجبور است مواضعش را تعدیل کند.ترامپ  همچنین روز گذشته هر گونه اختلاف داخلی در دولتش برای تصمیم‌گیری در خصوص ایران را رد کرد.