ایران در رسانه های جهان یکشنبه ۱ اردیبهشت

پرواکتیو اینوستر: جریمه سنگین بانک استاندارد چارتر به خاطر نقض تحریمهای ایران

نشریه پرواکتیو اینوستر چاپ لندن در گزارشی می نویسد بانک بین المللی استاندادر چارتر تا روز چهارشنبه این هفته جریمه سنگینی را برای نقض تحریمهای بانکی ایران پرداخت خواهد کرد.

به گفته این گزارش، دولت آمریکا شاکی اصلی بر علیه این بانک بوده است و روز چهارشنبه این هفته توافق شش ساله واشنگتن با استاندارد چارتر در مورد به تعویق انداختن زمان پرداخت این جریمه تا پایان تحقیقات لازم به پایان می رسد.

بر مبنای این توافق دولت آمریکا از پیگرد قانونی استاندارد در مقابل قبول بانک در مورد قانون شکنی خود صرفنظر کرده و تا پایان بررسی های حقوقی منتظر صدور رای دادگاه برای تخمین میزان جریمه بانک منتظر می ماند.

ماه گذشته مسولان این بانک اعلام کردند که انتظار می رود این جریمه در حدود ۹۰۰ میلیون دلار تخمین زده شود. بیشتر این جریمه به خزانه داری دولت آمریکا پرداخته خواهد شد که شاکی اصلی این پرونده بوده است.

استاندارد چارتر در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز مبلغ ۶۶۷ میلیون دلار به خاطر نقض تحریمهای مالی و بانکی آمریکا علیه ایران به این کشور پرداخت کرده بود.
https://www.proactiveinvestors.co.uk/companies/news/218138/standard-chartered-set-to-pay-hefty-fine-for-violating-us-sanctions-against-iran-this-week-218138.html