روز ارتش و توصیه های رهبر ایران


آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران، روز چهارشنبه در دیدار با فرماندهان ارتش و نیروی زمینی، از اقدامات ارتش و نیروهای مسلح در امدادرسانی به سیل‌زدگان تقدیر کرد و با اشاره به اقدام امریکا در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکید کرد هر کاری که دشمن را عصبانی می‌کند، اقدامی درست است و باید انجام شود. او در عین حال افزود از اقداماتی که موجب شادی دشمن و جری شدن آنها می‌شود باید اجتناب کرد.

خامنه‌ای همچنین با بیان این موضوع که در بسیاری از کشورها، نیروهای مسلح نماینده اقتدار دیکتاتورها و برخورد با ملت است، نیروهای مسلح ایران را مظهر قدرت ملی خواند. وی همچنین با اشاره به اینکه در حادثه سیل اخیر نیروهای مسلح در این حادثه طبیعی حضوری موثر و حیاتی داشتند، تاکید کرد، نیروهای مسلح با تمام امکانات خود به کمک مردم آمدند تاکید کرد ارتش در استان گلستان حتی قبل از ستاد مدیریت بحران در صحنه حاضر شد.

وی همچنین با تقدیر از اقدام سرهنگ ارتش که خم شده بود تا پیرزن‌ها بر دوش او سوار شوند، آن را اقدمی با ارزش برشمرد و آن را مصداق شعار ارتش فدای ملت دانست.

این اظهارات در حالی عنوان می شود که سرهنگ ارتش پس از انتشار تصاویر مربوط به او اعلام کرده بود این تصاویر مربوط به سیل اخیر نیست و وی  برای کمک کردن به مردم سمنان برای نجات از برف اقدام به این عمل کرده است.

همچنین اظهارات خامنه‌ای در خصوص حضور ارتش در استان گلستان حتی قبل از حضور و فعال شدن ستاد مدیریت بحران استان، در حالی عنوان می‌شود  که به علت تاخیر در امدادرسانی، انتقادات زیادی علیه ستاد بحران استان گلستان مطرح شده بود. مدیر بحران استان گلستان در روزهای شدت گرفتن سیل در استان گلستان، به جای اعلام وضعبت فوق‌العاده، مدام بر عادی بودن شرایط تاکید می‌کرد و به جای تاکید بر تخلیه اضطراری مردم، موجب شد که در زمانی کوتاه زندگی مردم در سیل و سیلاب گرفتار شود.