حمله روسیه به پنس در مورد ونزوئلا

به گزارش رویترز دیمیتری پولیانسکی معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات معاون اول ترامپ مبنی بر لغو ویزای سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد گفت: مایک پنس تجربه زیادی در امور دیپلماتیک به خصوص سازمان ملل ندارد.

وی درنشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و افزود: می دانیم که دولت کشور میزبان می خواهد هرکاری که دوست دارد انجام دهد اما جامعه بین المللی در این زمینه بسیار متفاوت است. همانطور که دیدید چین و روسیه نظرات متفاوتی با آمریکا ارائه دادند. وی تاکید کرد: سفیر فعلی ونزوئلا در سازمان ملل متحد، به صورت قانونی فعالیت دارد و می دانیم که هیچ دلیلی برای لغو ویزا یا اعتبار او وجود ندارد.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد درباره ارسال کمک به ونزوئلا و اینکه آیا شامل کمک های نظامی هم بوده است یا خیر، گفت: روسیه کمک های فنی زیادی به ونزوئلا ارسال می کند که بر اساس توافق دوجانبه است.

پولیانسکی با بیان اینکه کشورهای زیادی در شرایط فعلی به ونزوئلا کمک می کنند که روسیه هم یکی از آنها است و اظهار کرد: ونزوئلا به چیزهای زیادی نیاز دارد. ما متخصصان زیادی را به آنجا اعزام کرده ایم تا برای حل مشکلات موجود کمک کنند. وی تصریح کرد: این کمک ها نظامی نبوده است و بر مبنای توافق دوجانبه با مقامات قانونی ونزوئلا عمل می شود. این یک کار معمولی است که پیش از این هم انجام می شده و ادامه دارد