تذکر روحانی به وزیر کار درمورد انتصاب رییس صندوق بازنشستگی

با انتصاب ميعاد صالحى به وسیله شریعتمداری وزیر امور کارو رفاه به عنوان  مدير عاملى صندوق بازنشستگى كشور موج انتقادات زیادی در رسانه های اجتماعی مطرح شد او که قبلا رضوانی فر را که از مدیران ستاد اجرایی فرمان امام در شرکت البرز بود بعنوان مدیر عامل بزرگترین شرکت اقتصادی دولت یعنی شستا انتخاب کرده بود یکی از مدیران رادیو قران را که سابقه فعالییت در شبکه های اصولگرایی را داشته است به عنوان یکی از صندوقهای بزرگ مالی تحت نظر دولت انتخاب کرده است .  که اکنون با تذکر روحانی روبرو شده است.

حسن روحانى با مطلع شدن از سوابق کاری ميعاد صالحى وى را فاقد صلاحيت لازم در سمت جدید دانسته است و گفته است که مد نظر دولت تدبير و اميد جوانگرايى به همراه شايسته سالارى است .

ظاهرا روحانی زمانی  بر آشفت كه از طريق يكى از مشاوران خود اطلاعاتى در خصوص سوابق ميعاد صالحى بدست آورد در اين بين برخى ديگر از اعضاى كابينه ى دولت كه عضو هيات امناى صندوق بازنشستگى كشور نيز هستند به نشر اطلاعات جعلى و به دور از واقعيت در چاپ رزومه  ميعاد صالحى در سايت وزارت کار معترض شدند .ميعاد صالحى متولد ١٣٦١ كه پيشتر در قسمتى از معاونت علمى فن آورى مشغول به كار بوده است و حتى او را جزو نخبگان اعلام داشته اند .صالحى قارى قرآن و داراى مدرك دانشگاهى از دانشكده علم و صنعت در گروه مهندسى پيشرفت  با مديريت على احمدى وزير اسبق دولت احمدى نژاد بوده است .صالحى همچنین عضو شوراى مركزى جريان مردمى انقلابى جماران است كه رياست آن به عهده ى وحيد يامين پور مجرى تندروى اصولگراى تلوزيون است .حسن روحانى با اين حال كه تذكر جدى در انتصاب ميعاد صالحى به وزير رفاه داده است اما تا كنون هيچگونه اقدامى در جهت تغییر وی صورت نپذيرفته است . باید دید چقدر این تذکر جدی بوده است . مشخص است که انتصاب صالحی با توصییه نهاد رهبری صورت گرفته است . باید دید این تذکر عملی میشود یا خیر . در غیر این صورت صرفا میتواند نمایشی برای احیای اعتبار روحانی باشد